Apa dan Punca Menopause

Apa itu menopause?

Menopause dalam bahasa mudah ialah putus haid. Ianya adalah normal, yang akan dialami semua wanita yang sempat memasuki zon tempohnya. Apabila semakin tua, menopause semakin menghampiri. Istilah "menopause" boleh menggambarkan apa-apa perubahan seorang wanita akan lalui sama ada sebelum atau selepas dia berhenti haid, menandakan berakhirnya tempoh pembiakan beliau.


Sebab Berlakunya Menopause:


Wanita dilahirkan dengan jumlah tertentu " telur ", yang     disimpan di dalam ovari. Ovari ni juga yang membuat hormon estrogen dan progesteron yang mengawal haid atau period dan ovulasi.



Oleh itu, menopause berlaku bila mana ovari tidak lagi 
mengeluarkan telur setiap bulan dan haid atau period berhenti.

Bila berlakunya menopause?


Menopause adalah sebahagian proses penuaan yang berlaku selepas umur 40 tahun. Walaubagaimanapun, ada juga sesetengah wanita mendapat menopause lebih awal lagi. Ini mungkin disebabkan oleh pembedahan ( seperti histerektomi ) atau kerosakan ovari ( akibat kemoterapi ).



Sama ada puan dah mulai menopause atau akan menghampiri menopause, Set Menopause yang disenaraikan sangat membantu puan berada dalam keadaan tenang, sihat dan gembira.

Hubungi saya untuk mendapatkan Set Menopause dengan segera. Anda akan diberi panduan yang sepatutnya dan pada harga yang berpatutan ( Nas 0194706780 ).

SET MENOPAUSE SELAMAT DAN BERKESAN


[KLIK UNTUK INFO LENGKAP]


Dapatkan SET MENOPAUSE sekarang.
Hubungi saya, Nas 0194706780 atau email 
NutrisiAlamiahTulen@gmail.com untuk mendapatkan produk atau maklumat lanjut.

Jika anda tinggal di kawasan Kuala Kangsar, pekan Sungai Siput, Salak, Kati dan Manong, perkhidmatan COD ( Bayar Waktu Terima ) disediakan.

Perkhidmatan POSLAJU disediakan bagi penghantaran seluruh negara. Terima kasih.



Nutrisi Alamiah Tulen, "Eat Good, Feel Good, Look Good"




Disclaimer: 

Maklumat yang diberikan di dalam ini tidak boleh digunakan semasa apa-apa kecemasan perubatan atau untuk diagnosis atau rawatan apa-apa keadaan perubatan. Seorang profesional perubatan yang berlesen perlu dirujuk untuk diagnosis dan rawatan apa-apa dan semua syarat perubatan.


 


Share this:

Tentang Nas Ibrahim

A mother of 7 energetic and lovely children.Working part time as a Shaklee Distributor.Support healthy consumptions and lifestyles.Contact me 0194706780 for Shaklee products.Provide Cash on Delivery for Kuala Kangsar, Padang Rengas, Sungai Siput, Ipoh dan Taiping areas.

2 comments:

  1. Pecerahan yang baik tentang isu ni. Kalau tak baca saya pun tak tahu.

    ReplyDelete
  2. Kita dah nak masuk zon menopause.. kena bersedia dengan ilmu dan zat Pn. Norfaziela. Tk kunjungi blog saya.

    ReplyDelete