Sihat Waktu Usia Tua Dengan Vitamin Semula jadi dan Selamat

Umur panjang, dikaitkan dengan penuaan. Penuaan biasanya ada kaitan dengan masalah-masalah kesihatan. Untuk sentiasa sihat, mak dan ayah perlukan suplimen semula jadi, agar tiada kesan ke atas organ-organ badan.

Lihatlah mak ayah yang mulai sedar akan perubahan-perubahan pada bentuk badan, kesan pengagihan semula lemak-lemak di badan. 


Walaubagaimanapun terdapat perbezaan ketara dari segi perubahan yang berlaku antara satu individu dengan individu lain iaitu dari aspek bila dan adakah kesemuanya berlaku.


Ramai orang masih boleh mengekalkan bentuk badan seperti mereka zaman remaja sementara yang lain merasai perubahan yang ketara apabila umur meningkat. 


Dalam kebanyakan kes, pengekalan bentuk badan adalah " hadiah " sebuah ketekunan menjalani senaman atau kerajinan mengamalkan pemakanan sihat dan berkhasiat.


Faktor genetik juga memainkan peranan. 

Contoh: Wanita Asia atau Eropah Utara rata-rata dikenali lebih cenderung mengekalkan bentuk badan mereka walaupun usia semakin meningkat.  

Begitu jua genetik memainkan peranan terhadap rambut samada cepat beruban atau botak atau lambat.

Umur pertengahan adalah sekitar 40-65 tahun. 


Umur pertengahan juga merupakan peringkat transisi apabila mak ayah mengalami krisis pertengahan usia.  


Biasanya, pada peringkat awal, keadaan ini amat memeritkan pihak yang mengalami, tetapi, inshaAllah, dengan kesabaran serta doa kepadaNya, ramai yang dapat menangani dan menyesuaikan diri dengan baik.


Bagi yang tidak mengalami krisis, mereka mampu meneruskan kehidupan dengan tenang, amat produktif dan penuh dengan keceriaan. 


Alhamdulillah.


Pada peringkat umur pertengahan juga mak ayah akan lebih banyak berfikir tentang kematian. Kadang-kadang kita mendengar ada saudara kita, rakan kita, atau jiran kita yang pergi menemuiNya. 


Keinsafan diri akan membawa perubahan positif agar kita lebih mendekatkan diri padaNya.  


Lebih-lebih lagi apabila melihat anak-anak membesar, meninggalkan rumah / kampung halaman, mak ayah akan lebih terasa akan penuaan yang berlaku.


Perkara lain yang banyak difikirkan apabila semakin berusia ialah kesihatan fizikal. Langkah-langkah yang biasa diambil untuk menjaga kesihatan ialah senaman atau mengikuti program kecergasan. 

Sarankan kepada mak ayah untuk jalani senaman ringksa ini.

Jika ada mak ayah yang selama ini tidak mengendahkan nasihat doktor atau mengabaikan amalan kesihatan yang baik, anak-anak pujuklah amak ayah agar mulai memberi perhatian terhadap penjagaan kesihatan.  


Untuk kembali muda memang mustahil tetapi mak ayah boleh memperbaiki atau mengekalkan kesihatan diri dan meningkatkan tenaga jasmani serta rohani.

Pada usia pertengahan ini, dengan penuh kesedaran dan tanggungjawab diri, kecemerlangan & kebahagian hidup masih boleh dikecapi dengan memberi perhatian kepada penjagaan kesihatan untuk rohani dan jasmani.


Untuk TINGKATKAN TENAGA, KESIHATAN KADAR KOLESTROL, JANTUNG, SENDI DAN DAPATKAN TEKANAN DARAH YANG NORMAL


hadiahkan kepada mak ayah 

OmegaGuard dan VitaLea



OmegaGuard
* membekalkan asid lemak Omega-3 gred farmaseutikal asli dan tulen,                       termasuk EPA untuk kesihatan keseluruhan dan DHA untuk fungsi dan perkembangan minda yang normal.
                           
VitaLea : 
* membekalkan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan orang dewasa. 

* menggalakkan kecergasan dan kesihatan keseluruhan tubuh.
* menguatkan tulang dan sistem imun
* melindungi tubuh daripada radikal bebas


Dapatkan Set Jimat OGVL sekarang
dengan menghubungi saya, Nas 0194706780 atau email NutrisiAlamiahTulen@gmail.com untuk mendapatkan produk atau maklumat lanjut.

Jika anda tinggal di kawasan Kuala Kangsar, pekan Sungai Siput, Salak, Kati dan Manong, perkhidmatan COD ( Bayar Waktu Terima ) disediakan.

Perkhidmatan POSLAJU disediakan bagi penghantaran seluruh negara. Terima kasih.



Nutrisi Alamiah Tulen, "Eat Good, Feel Good, Look Good"




Disclaimer: 

Maklumat yang diberikan di dalam ini tidak boleh digunakan semasa apa-apa kecemasan perubatan atau untuk diagnosis atau rawatan apa-apa keadaan perubatan. Seorang profesional perubatan yang berlesen perlu dirujuk untuk diagnosis dan rawatan apa-apa dan semua syarat perubatan.

Share this:

Tentang Nas Ibrahim

A mother of 7 energetic and lovely children.Working part time as a Shaklee Distributor.Support healthy consumptions and lifestyles.Contact me 0194706780 for Shaklee products.Provide Cash on Delivery for Kuala Kangsar, Padang Rengas, Sungai Siput, Ipoh dan Taiping areas.

0 comments:

Post a Comment