Atasi Cabaran Waktu Hamil / Mengandung Dengan Suplimen Selamat dan Berkesan Untuk Ibu dan Anak

Wanita hamil atau mengandung memang amat perlukan sokongan dan pemakanan sihat untuk ibu dan janin.  Suplimen semula jadi Shaklee yang selamat dan berkesan amat membantu ibu dan janin jadi sihat.


Fakta Perubatan:


www.thesun.co.uk
Fetus membesar dari satu sel, bertambah berat sebanyak lebih kurang 6 billion kali. Pada usia 2 bulan, jantung mulai berdegup dan anggota badan serta sebahagian tulang terbentuk. Pada usia 3 bulan, plasenta terbentuk dan berat fetus adalah 1 auns. Pada dua bulan terakhir, ianya membesar tiga kali ganda.

Allahuakbar!


Amat besar pahala bagi wanita mengandung.

Salah satunya ialah apabila seseorang perempuan mengandung, beristighfarlah para malaikat untuknya. 

Allah SWT mencatatkan baginya setiap hari dengan 1,000 kebaikan dan menghapuskan darinya 1,000 kejahatan.

Sabarlah dengan ujian dan ketidakselesaan sewaktu mengandung.


Antara Ketidakselesaan Sewaktu Mengandung:

credit: www.visihow.com
      Loya, perasaan ingin muntah, adalah mungkin yang pertama dialami wanita hamil. Dipercayai kerana kehadiran hormon " chorionic gonadotropin " dan kepada perubahan apabila badan memetabolismekan karbohidrat. Loya ini paling ketara berlaku waktu pagi, lantas kita panggil " morning sickness". Keadaan ini berterusan sepanjang trimester pertama kehamilan.

   Rasa loya ni kadang-kadang kerana  bau sesetengah jenis makanan atau bau rokok. Cara mudah menanganinya ialah dengan mengelakkan bau ini, walaupun memang tidak mungkin dapat dijauhi sepenuhnya.  Juga boleh diatasi dengan meningkatkan tahap glukos dalam aliran darah, iaitu dengan mengambil karbohidrat ringkas bukan dalam kuantiti yang banyak.


   Makanan yang perlu dielakkan ialah jenis berminyak dan pedas, dan makanan perlu ringkas, seperti beberapa keping roti bakar atau biskut.


Sekiranya sebaik-baik bangun dari tidur perasaan loya itu terus datang, makanlah sesuatu yang kering seperti biskut, dan bangkitlah perlahan-lahan dari katil anda.

Muntah memang disertai dengan loya juga boleh terjadi secara tiba-tiba. Muntah yang kerap dan teruk perlu dirujuk kepada doktor atau bakal ibu perlu masuk wad. Insha Allah, keadaan ini tidak membawa mudarat kepada ibu dan fetus jika dirawat dengan baik.


Loya dan muntah perlahan-lahan akan berkurang apabila sampai ke minggu ke 10 akhir kehamilan dan biasanya berhenti apabila masuk minggu ke 13 atau ke 14.


2. Kekerapan membuang air kecil

3. Sembelit
4. Pertukaran rasa terhadap makanan
5. Pedih ulu hati
6. Buasir
7. Perubahan kulit - kering, gatal2, pigmentasi, kulit lebih gelap
8. Sakit belakang
9. Kaki bengkak
10. Varicose veins atau perubahan warna dan tumpuan urat di kaki
...dan banyak lagi.

Oleh itu, amalan baik serta doa hendaklah diutamakan dan pemakanan kena jaga betul-betul.

Makanlah makanan yang terbaik sewaktu mengandung. Inilah suplimen yang perlu diambil ibu-ibu hamil.

Mealshake dan Vitamin C untuk set paling jimat.

Mealshake ni, insha Allah, berkesan utk masalah sembelit. Dan Mealshake ni rasanya sangat sedap. 

Boleh diambil dalam pelbagai cara, sama ada dibancuh, atau dijadikan "topping dessert".


Mealshake adalah multivitamin lengkap. Tapi dalam Mealshake Vitamin C kandungannya hanya 18 mg per serving. 



Kita ibu mengandung memerlukan lebih untuk keperluan harian. Sustained Release Vitamin-C Plus ada 500 mg utk setiap tablet. 
Vitamin C, makanan tambahan, supplemen, untuk kolagen, nutrisi selamat


Jika supplement tidak cukup sebagai makanan tambahan, kita akan kehilangan banyak zat nutrisi dalam tempoh kehamilan, bersalin dan menyusu. Maka kita juga akan jadi cepat tua. 

Vitamin C sangat penting untuk pembentukan kolagen.
Apabila bekalan nutrisi cukup, anak yang dikandung, selnya akan membentuk dengan sempurna. InsyaAllah. 

Kita berusaha, Allah Yang Menentukan. Allah Sebaik-baik Penentu.


Untuk mendapatkan Mealshake dan Sustaine Release Vitamin-C plus serta nasihat pemakanan yang berkaitan, sms/ wasap saya, Nas 0194706780 atau email NutrisiAlamiahTulen@gmail.com.








------------
Disclaimer: 
Maklumat yang diberikan di dalam ini tidak boleh digunakan semasa apa-apa kecemasan perubatan atau untuk diagnosis atau rawatan apa-apa keadaan perubatan. Seorang profesional perubatan yang berlesen perlu dirujuk untuk diagnosis dan rawatan apa-apa dan semua syarat perubatan.

Share this:

Tentang Nas Ibrahim

A mother of 7 energetic and lovely children.Working part time as a Shaklee Distributor.Support healthy consumptions and lifestyles.Contact me 0194706780 for Shaklee products.Provide Cash on Delivery for Kuala Kangsar, Padang Rengas, Sungai Siput, Ipoh dan Taiping areas.

0 comments:

Post a Comment