Vita E Complex

Vitamin E adalah vitamin yang larut dalam lemak. Ianya boleh diperolehi dalam banyak makanan termasuk minyak sayuran, bijirin, daging, ayam, telur, buah-buahan dan sayur-sayuran.

Ianya juga sangat senang, mudah dan lengkap secara semula jadi dalam supplemen semula jadi Vitamin E Complex, Shaklee.
Vita-E Complex
Dibuat dari minyak soya organik dan minyak biji gandum, yang kaya dengan Vitamin E, diekstrak d-alpha, tocopheryl, d-alpha tocopherol yang aktif secara fisiologi dan digabung dengan 8 jenis Vitamin E (alpha, beta, gama, delta).

Ianya adalah Vitamin E Shaklee yang paling lengkap dipasaran.

Mengandungi 10mg selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap Vitamin E, memelihara membran sel-sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot.

Ianya juga adalah penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium dan mengukuhkan anti-oksidan dan melindungi retina.

Mengandungi 10mg selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap Vitamin E, memelihara membran sel-sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot.

Ianya juga adalah penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium dan mengukuhkan anti-oksidan dan melindungi retina.

MANFAAT UTAMA VITA-E COMPLEX SHAKLEE
  • Melindungi Jantung
Pengambilan harian 800IU Vitamin E untuk jantung yang sihat; melindungi sel darah merah untuk mengelakkan perngasidan lipid; meningkatkan kolesterol HDL; mengurangkan tekanan darah; menghalang platelet darah melekat kedinding arteri; menghalang anemia hemolitik, penyakit jantung dan lain-lain.
  • Mempertingkatkan Kemampuan Reproduktif
Kajian pada tahun 1924, mendapati Vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif.
Para lelaki yang mengambil 600IU - 800IU vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka.
  • Anti-Penuaan
SATU kapsul Vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, jerawat dan bintik penuaan. Ianya mampu memulihakan tekstur kulit dan ton muka, dada dan otot peha.
  • Anti-Oksidan Yang Kuat
Pengambilan lebih dari 1,200IU sehari untuk anti-oksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan kanser, mengukuhkan system imun, menghalang atau melambatkan pertumbuhan tumor, mengurangkan kerosakkan akibat radikal bebas.

Ianya juga memperbaiki masalah oksidasi – katarak dan masalah penglihatan.
  • Kelestarian Tenaga
Meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yang lebih.
  • Memperbaiki Arthritis
Meningkatkan keanjalan salur darah, memperbaiki kitaran darah, merawat bahu kejang, pening, buasir, urat varikos, sakit sendi.
  • Menghalang Keguguran
Merawat musculus pectoralis fibrosis otot dada, sindrom prahaid dan sindrom menopaus seperti hot flush. Digunakan pada ujian klinikal untuk menghalang kematian janin, keguguran.
  • Memperbaiki Parut
Memperbaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh dikenakan terus pada kulit untuk mengurangkan kesan parut.

Adakah Anda Mengambil Vitamin E dengan cukup?

Untuk 400IU vitamin E, seseorang perlu mengambil makanan berikut untuk sel-sel sihat melawan radikal bebas:

Apakah Vitamin E Shaklee Selamat?

Di dalam buku “Prescription For Longevity” yang ditulis oleh Dr. James Scala terdapat diskusi mengenai keselamatan Vitamin E dengan terperinci.

Secara global, terdapat lebih dari 1000 laporan perubatan berkenaan keberkesanan dan keselamatan Vitamin E.

Kajian bertahun-tahun oleh University Harvard ke atas kedua-dua lelaki dan wanita membuktikan Vitamin E mampu mengurangkan risiko penyakit jantung hampir 41% and strok dengan 33%.

Kajian juga membuat kesimpulan dos selamat adalah 3200IU.


Share this:

Tentang Nas Ibrahim

A mother of 7 energetic and lovely children.Working part time as a Shaklee Distributor.Support healthy consumptions and lifestyles.Contact me 0194706780 for Shaklee products.Provide Cash on Delivery for Kuala Kangsar, Padang Rengas, Sungai Siput, Ipoh dan Taiping areas.

0 comments:

Post a Comment