Produk Untuk Kulit Berminyak Yang Menjadi Pilihan Popular: Segera Kembalikan Kecantikan Kulit Muka Anda

Produk Untuk Kulit Berminyak Yang Dijamin Berkesan, Selamat dan Semulajadi: Hubungi Konsultan Shaklee Anda, Nas 0194706780

Anda wanita kulit berminyak? Sama, Kaknas pun kulit berminyak. Apabila kulit berminyak, selalu je rasa serba tak kena tentang penampilan. Kulit berminyak ni menyebabkan muka mudah je jadi kasar, jerawat mudah naik, kulit kusam, bersinar-sinar dan nampak minyak yang tebal memenuhi muka. Kelenjar kulit lebih aktif dan bebaskan lebih minyak. Lebih-lebih lagi jika berada di alam remaja.
credit: http://www.adult-acne.net/
Biasanya dah masuk usia lebih matang, masalah muka berminyak melampau ni akan berkurang. Tapi, dalam kes tertentu, keadaan ini berterusan, malah jerawat masih timbul.

Punca-punca Kulit Muka Berminyak

1. Keturunan - Jika ramai ahli keluarga jenis kulit berminyak, maka anda juga ada potensi untuk dapat kulit berminyak.

2. Perubahan hormon - Wanita ni paling banyak perubahan hormon, Masa mengandung keadaan hormon lain, selepas bersalin keadaan lain pula. Sekejap ok, sekejap tak ok. Turun naik hormon meletakkan kelenjar minyak dalam keadaan 'gear' yang tinggi.

3. Ubatan-ubatan - Jika wanita ada ambil ubat pengganti hormon ke contohnya, peningkatan pengeluaran minyak berlaku.

4.Berlebihan dalam penjagaan kulit - Mungkin anda terlebih cuci muka, terlebih buat pengelupasan pada kulit muka, terlebih skrub ke, ya lah... sebab nak cantik dan nak kulit cerah cepat. Konon, dengan berbuat demikian, terhasillah hajat. Sebenarnya, anda memberatkan kulit muka anda. Lalu, lebih lagi minyak yang keluar.

5. Salah guna produk - Anda perlu hati-hati dalam memilih produk untuk kulit berminyak. Perlu dapatkan maklumat lengkap dan perlu pilih yang sesuai dengan kulit, iaitu perlu pakai produk untuk kulit berminyak yang natural, bebas bahan kimia bahaya.

6. Perubahan cuaca - Malaysia kan iklim Khatulistiwa. Panas dan hujan. Banyak panas sebenarnya. Keadaan panas menggalakkan minyak dikeluarkan.

7. Stres - Badan kita ni akan membuat lebih banyak hormon androgen jika stres. Ini membawa kepada lebih banyak minyak dihasilkan.

8. Pemakanan - Jika anda suka dan kerap makan makanan yang berminyak, contoh yang ayam bergoreng minyak penuh, kentang goreng, dan seumpamanya, lagi banyak sebum dihasilkan oleh kelenjar kulit anda.

9. Kurang minum air kosong - Wanita kebanyakan kurang minum air. Badan anda tak cukup air. Jadi, apa yang ambil alih? Minyak. Dan minyak ni ganggu proses badan keseluruhannya. Sebab itu, kena minum air kosong secukupnya agar kulit dapat bernafas, tanpa mendapat banyak minyak.

Cara-cara Penjagaan Kulit Muka Berminyak

1. Cuci secara berkala dengan pencuci yang natural, lembut dan selamat. 

2. Elakkan produk untuk kulit berminyak yang ada bahan kimia bahaya, lebih-lebih lagi yang "keras" untuk kulit muka. Pencuci muka yang bebas minyak adalah pilihan wajib. Pilihlah Pencuci muka NutriWhite dari bahan-bahan semulajadi.


   ---  Sila tonton video Penggunaan Pencuci Muka NutriWhite - 
Gentle Deep Foaming Cleanser ---
    
3. Anda yang kulit berminyak perlu basuh muka dengan air panas yang sesuai sebab minyak pada kulit akan larut dalam air panas, lebih baik berbanding air sejuk.

4. Gunakan pengelupas yang natural sekurang-kurangnya dua kali seminggu. Lemon dan garam adalah pilihan sesuai.

5. Untuk masker, gunakan masker dari tanah liat sebab tanah liat ada bahan yang boleh halang minyak.

6. Pemakanan seimbang yang lengkap dengan protin, vitamin dan lain-lain zat terbaik untuk kulit berminyak. Sebab itu, Kaknas amat cadangkan Produk Untuk Kulit Berminyak ini yang merawat kulit anda secara dalaman.

7. Kurangkan gula dan garam dalam makanan. Elakkan terus makanan diproses, berlemak dan bergoreng.

Produk Untuk Kulit Berminyak

1. Produk Penjagaan Luaran


2. Suplemen Untuk Kulit Berminyak
    
     a. Vivix

        Memperbaiki DNA.
     Jutaan sel tubuh kita rosak setiap hari. Radikal-radikal bebas akibat makan,           apa yang kita pakai pada muka, persekitaran merosakkkan sel. Penuaan                 cepat berlaku. Masalah kulit adalah kesan penuaan.

          Vivix bantu lambatkan dan lindungi DNA sel tubuh kita dan                                   melambatkan proses tersebut.

      Sel-sel kulit yang elok akan berfungsi normal. Oleh itu, penghasilan minyak            berlebihan terkawal.


        Memperbaiki tenaga sel.
        Semakin kita menua, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga.                    Fungsi sel akan menurun. Vivix akan kuatkan sel tubuh.

        Vivix bantu kembalikan keremajaan.
        
Minum Vivix - langkah untuk awet muda


        - terkenal sebagai Vitamin Pencerah Kulit.
        - kulit yang berminyak mendapat banyak kebaikan dengan mengambil 
Vitamin C Plus ini.
Sustained Release Vitamin C Plus


        ESP rangsang pembentukan semula kulit yang rosak ( kulit berjerawat ialah           kulit rosak ), kembalikan radian kulit akibat kusam, dan kurangkan kesan-             kesan parut jeragat atau jerawat.

ESP untuk kulit berminyak

     d. Carotomax
         Ada 6 varieti karotena, diekstrak dari rangkaian sayur dan buahan yang kaya dengan sifat anti - oksidan iaitu rumpai laut, tomato, biji anggur, brokoli, marigold, epal, kentang, minyak sawit dan lain-lain.

        Carotomax melegakan masalah kulit berkaitan kulit berminyak seperti jerawat, jeragat, jerawat bernanah dan minyak berlebihan.

Carotomax Shaklee



Untuk mendapatkan Produk Penjagaan Kulit Berminyak, hubungi Nas 0194706780 untuk konsultasi dan penerangan lanjut.

Nas,
SID: 1213206
FB: Nas Ibrahim
Instagram: nas_shakleeconsultant




























Share this:

Tentang Nas Ibrahim

A mother of 7 energetic and lovely children.Working part time as a Shaklee Distributor.Support healthy consumptions and lifestyles.Contact me 0194706780 for Shaklee products.Provide Cash on Delivery for Kuala Kangsar, Padang Rengas, Sungai Siput, Ipoh dan Taiping areas.

0 comments: