Cara Sihat Turun Berat Badan Sebanyak 3 Kg Dalam Masa Seminggu Dengan Vitamin Semula jadi Selamat dan Sihat

" Semakin hari, berat badan semakin bertambah. Minggu lepas timbang, naik 1 kg. Minggu ni naik 0.5 kg. Wah, berat dah nak cecah 80 kg. Risaunya...

Cuba juga diet, tak  mau turun lah. Kecewa sungguh."


" I ni sebulan lagi nak kawin. Dua minggu buat diet, makan roti je. Tau berapa turun? 0.6 kg. Pastu, makan cam biasa, naik lebih 2 kg. Mendadak naik."

Begitulah keluhan-keluhan yang biasa kita dengar. Ada hasrat hati nakturunkan berat badan. Ada yang sampai tak makan nasi berminggu-minggu. Tengok-tengok, tak sampai 1 kg turun. Kalau badan 85 kg, turun 1 kg je.  Apa rasa? 


Kecewakan?  Berat badan tak mau turun...huhuhu
credit picture: numberjacks.wikia.com
Kita tengok dulu kenapa diet nak kurus tak berkesan? Ada sesuatu yang tak kena sebenarnya.

Tapi ketahui dulu tanda-tanda kenapa anda perlu turunkan berat badan.

Tanda-tanda kenapa seseorang perlu turunkan berat badan:

1. Sudah tentu anda akan rasa amat tak selesa dengan badan yang berat apabila perlu jalani senaman.

2. Berat badan berlebihan boleh menjadi punca anda tidur berdengkur. Cemana ye? Lemak yang banyak juga mungkin banyak di sekitar leher. Laluan pernafasan boleh menjadi sempit dan menganggu pernafasan dengan selesa dan lancar.

3. Anda ada tompok-tompok lembut di serata badan jika berlaku keradangan. Tisu-tisu lemak rasa lembut untuk disentuh, seolah-olah seperti calar-calar bertompok.

4. Anda mudah letih sepanjang masa.

5. Anda kelihatan selalu lapar, walaupun anda sudah makan dengan banyak. Sudah tentu anda makan salah makanan. Maksudnya, mungkin banyak makan makanan manis, yang kurang fiber, protin atau lemak sihat.

6. Anda disahkan doktor anda ada tekanan darah tinggi dan koletrrol yang tinggi juga. 

7. Ukur lilit pinggang anda lebih dari 35 inci. Lemak berlebihan di kawasan perut boleh meningkatkan risiko penyakit jantung, diabetes, kolestrol tinggi dan tekanan darah tinggi.


credit picture: www.huffingtonpost.com
8. Anda ada ahli keluarga yang mendapat kanser. Biasanya, lebih lemak menghasilkan lebih hormon estrogen, yang dikaitkan dengan kanser payu dara. Juga lain-lain hormon yang ada kaitan dengan kanser.

9. Anda rasa sakit di lutut, pinggang dan belakang. Lebihan lemak memberi tekanan kepada sendi, yang menghakis tisu sekeliling dan membuatkan anda rasa sangat tidak selesa untuk bergerak.

10. Setiap tahun anda mengalami kenaikan berat badan yang anda sendiri seolah-olah cuba nafikannya.

Tapi... kan dah buat diet, kenapa tak berkesan turunkan berat badan?

  1. Anda ingat anda berdiet tapi sebenarnya anda makan lebih kalori dari sepatutnya. Contoh: Satu sudu ekstra salad dressing boleh tambahkan kalori anda sebanyak 75-100 kalori.
  2. Anda skip waktu makan tertentu, seperti anda skip makan pagi. Ini satu kesilapan. Anda ingat skip makan bermakna dah kurang kalori anda ambik. Akhirnya, anda akan makan lebih banyak dari biasa. Sepatutnya anda makan pagi, dan perlu ada protin dan fiber.
  3. Anda minum yang terlalu banyak kalori. Cecair dari smoothies, kopi dengan krim dan gula, jus dengan pemanis, soda dan sepertinya sebenarnya tinggi kalori. Sepatutnya anda minum air kosong, atau susu segar, jus buah atau jus sayur.
  4. Anda memilih tambahan makanan yang tak sihat. Contoh, jika anda ke restoran makanan segera, anda rasa order salad Caesar dengan ayam rangup dan dressing berkrim adalah rendah kalori, yang sebenarnya tidak.
  5. Makan tanpa sedar. Contoh, sambil menonton TV, atau sewaktu majlis jamuan tertentu, sambil menonton atau berbual-bual, sedikit demi sedikit anda ambil makanan ringan sambil suapkan ke mulut. Sedar tak sedar mungkijn anda dah makan sebekas snek.  Contoh. 3 biskut orea dah sama dengan 160 kalori. Jika " termakan " lima, enam, atau tujuh... berapa kalori dah jadi?
Jangan terpedaya dengan omokan bahawa salad dressing menyihatkan dan kurang kalori.
credit picture: www.barefeetinthekitchen.com

Kenapa Perlu Detoks Cara Shaklee untuk turunkan berat badan?

Bertahun-tahun badan kita terlalu disumbatkan dengan toksin. Toksin yang datang dari makanan, minuman, rokok dan persekitaran.

Pengawet makanan, kafein, nikotin, racun serangga adalah antara punca banyaknya toksin dalam badan kita. Arrggghh... Kolon dan organ-organ utama kita turut tercemar dan menderita sebenarnya.

Jadi, takkan nak simpan toksin, pada masa yang sama kita harapkan dapat turunkan berat badan.

Oleh itu, cuci badan dulu dari toksin. Selepas itu, pada masa yang sama, anda akan tuai hasil yang diidamkan - barat badan yang ideal dan anda yang sihat, bertenaga dan pasti gembira.

Healthy Life, Happy Life.

Kenapa detoks?

1. Tingkatkan penghadaman, kurangkan perut kembung, masalah penghadaman, sembelit dan angin.

2. Untuk bernafas dengan lebih lancar dan dalam.

3. Kurangkan masalah alergik atau tindakbalas yang tak menyenangkan terhadap makanan.

4. Tingkatkan tenaga.

5. Tingkatkan kesihatan secara keseluruhan.

6. Tahap kesedaran yang tinggi terhadapa gaya pemakanan sihat dan sedikit.

7. Dapat TURUNKAN BERAT BADAN.

Adakah buat detoks dapat turunkan berat badan?

Sudah pasti. InshaAllah. Anda akan makan makanan yang disarankan mengikut jadual yang akan diberikan dan vitamin semula jadi yang ditetapkan. 

Jika segalanya diikuti, 100% anda akan jadi kurus atau dapat berat badan idaman. Dah lah tu, bonus... anda akan SIHAT luar biasa.


TESTIMONI-TESTIMONI BERJAYA DAN GEMBIRA SETELAH DETOKS SIHAT CARA SHAKLEE

1. Dah tak rasa asyik nak makan malam selepas hari ketiga buat detoks

2. Makan dah sedikit, perut dah tak buncit lagi.


3.  Berat badan turun banyak, muka semakin berseri dan badan tak mudah penat.

4. 7 hari turun 3 kg. Wahh...hebat betul. Dua dagu dah berkurang. Yeayy...tahniah!!!

5.  Seminggu berat badan turun sebanyak 5.9 kg.
Ini lagi dasat! Tentu abang ni sangat gembira. Dah lah tu...lagi sihat dan ceria.


INILAH SET DETOKS CARA SHAKLEE YANG PASTINYA ANDA DAPAT TURUNKAN BERAT BADAN ATAU JADI KURUS, TAPI ANDA SEMAKIN SIHAT, CANTIK DAN  KULIT SEMAKIN BERSIH.

* Tenaga anda semakin bertambah
* Sisa-sisa bertoksik akan dibuang dari dalam badan
* Sistem imun anda akan semakin meningkat
* Hati, usus dan sistem penghadaman anda akan dicuci 
* Kulit anda lebih cantik
*Anda semakin sihat secara keseluruhannya
* Fikiran anda semakin tenang
* Badan pastinta lebih cergas
* Anda semakin sihat dalaman dan luaran
* Hidup anda akan lebih selesa

Insha Allah.


Hubungi Nas 0194706780, konsultan Shaklee yang ada pengalaman dalam Detoks Shaklee yang menyihatkan ini.

Pastikan anda dapat cara-cara detoks untuk kurus cara berkesan dari pakar!


Jika anda tinggal di kawasan Kuala Kangsar, pekan Sungai Siput, Salak, Kati, Manong, Padang Rengas, perkhidmatan COD ( Bayar Waktu Terima ) disediakan.

Perkhidmatan POSLAJU disediakan bagi penghantaran seluruh negara. Terima kasih.









Share this:

Tentang Nas Ibrahim

A mother of 7 energetic and lovely children.Working part time as a Shaklee Distributor.Support healthy consumptions and lifestyles.Contact me 0194706780 for Shaklee products.Provide Cash on Delivery for Kuala Kangsar, Padang Rengas, Sungai Siput, Ipoh dan Taiping areas.