Punca-punca Perut Wanita Buncit

Terpaksa pakai baju longgar ? Kat luar memanglah. Ini kat rumah.

Depan suami. Nak pakai seksi meksi tak upaya. Kalau pakai 
jugak, bahagian perut pulak ketara sangat. Hatta nak pakai T- 
shirt pun berfikir dua tiga kali.

Takut dapat sindiran sinis...
 
" Perut U ni bila nak kempis ?"
Kan merah cuping telinga.

Punca2 Wanita Perut Buncit:

1. Keadaan hormon.

Jika hormon testosterone cik puan lebih tinggi dan hormon 
estrogen rendah, cik puan lebih cepat dapat kebuncitan perut.
Perubahan hormon juga ada kaitan dengan menopause. 
Bagi wanita menopause, hormon estrogennya rendah. 

Lemak bahagian abdomen meningkat.
Atasi perut buncit dengan menstabilkan hormon. 
Keseimbangan hormon dapat diperbaiki dengan mengambil 
Vivix dan GLA.

2. Keturunan

Dalam Jurnal of Obesity, 2010, faktor keturunan memainkan
peranan terhadap pembentukan lebihan lemak perut kebanyakan wanita.

Lihat mak ayah, datok nenek. Ada tak begitu?

3. Stress / Tekanan.

Jika bukan keturunan, perut buncit tu kerana cik puan 
tertekan/stress.

"I tak ada stress la. I happy go lucky je".
Betul ke tak ada stress?

Orang yang stress bukanlah emosinya semacam. Sedih, tak
 senyum, diam... bukan begitu.
Contoh, cik puan tak cukup tidur. Sebenarnya badan cik puan stress.

Stress akan kacau bilaukan tahap metabolisme cik puan. 
Lagi banyak stress, lagi banyak hormon stress, hormon 
cortisol, keluar. Hormon ini menekan sistem kekebalan tubuh,
meningkatkan tekanan darah dan gula darah, menyebabkan 
lemak berkumpul lebih banyak.

Vivix dapat membantu masalah berkaitan keturunan dan 
B Complex akan membantu mengatasi stress. 
Semuanya dengan izin Allah.


Hubungi Nas 0194706780 untuk mendapatkan set vitamin 
atasi lemak perut, atau set kempiskan perut buncit.







Tambahan: 

Gaya Kobra

---------------
Ni satu bentuk senaman pantas nak kempiskan perut. Biasa 
dok buat "sit up" je.
1. Baring dengan muka menghadap ke bawah di atas lantai 
dengan tapak tangan anda berhampiran dada anda.
.
2. Angkat kepala, bahu, dan dada dari lantai, dan tarik tulang 
belikat anda ke bawah dan bersama-sama.
.
3. Tahan selama 2 kiraan dan kemudian turunkan bahagian 
bawah belakang kembali ke bawah. Ulang 8-10 kali.
.
4.Untuk latihan yang lebih sukar, cuba mengangkat paha dan 
pinggul anda dari lantai.

Share this:

Tentang Nas Ibrahim

A mother of 7 energetic and lovely children.Working part time as a Shaklee Distributor.Support healthy consumptions and lifestyles.Contact me 0194706780 for Shaklee products.Provide Cash on Delivery for Kuala Kangsar, Padang Rengas, Sungai Siput, Ipoh dan Taiping areas.