Produk Kecantikan Murah Tapi Bahaya vs. Produk Kecantikan Harga Berpatutan Tapi Selamat dan Sihat

Bagaimana nak kenal produk kita pakai bahaya dan ada bahan kimia?

Meh baca satu persatu... ada persamaan tak dengan yang kita sedang guna sekarang?

KESAN SELEPAS PAKAI
---------------------------
1. Kulit jadi cepat licin dan tidak timbul jerawat.
Kenapa? Lapisan kulit epidermis telah rosak, kulit hilang protein & melanin (berfungsi untuk melindungi kulit dari radiasi sinaran matahari).
Kulit dah tak boleh berfungsi.
Jerawat dalam keadaan normal adalah berfungsi sebagai menanda tahap kandungan protein di dalam kulit.


2. Pori-pori mengecil & halus.

Hakikatnya, lapisan kulit luar wajah kita telah nipis & mengelupas oleh logam merkuri.Ujilah dengan di bawah sinaran matahari.



Rasa terbakar? Kulit rasa gatal? Kulit kemerahan?

Maknanya kulit dah rosak. Fungsi utama melanin melindungi wajah kita dari radiasi matahari. Pemakaian produk selamat tidak membuat cik puan rasa sebegini.

3. Ini paling bahaya. Jika cik puan berhenti, akan timbul jerawat dan rasa gatal. Juga timbul bintik-bintik hitam di bawah kulit ataupun merata di wajah.

Warna putih bertukar menjadi kelabu dan akhirnya hitam.

Kalau bahaya, tak perlu berhentilah????

4. Kalau terus-terusan memakai produk bahaya ini, natijah akhir lagi BAHAYA. 

...... kanser kulit, kerosakan ginjal & kemungkinan kematian.
.......melambatkan pertumbuhan, menyebabkan kecacatan & kematian pada janin.

MEH KITA TENGOK CIRI-CIRI PRODUK BAHAYA

5. Krim jenis melekit.

6. Krim tidak sekata.

7. Bau kuat logam merkuri.

Tapi... yang saya punya wangilah.. hehe. ada je alasan nak menang!
Ada yang campur perfume kuat untuk menghilangkan bau logam merkuri tersebut.

8. Secara umumnya, warna krim kuning untuk krim siang dan warna putih mutiara serta berkilat bagi krim malam.

Tak berkilat... tak adalah merkuri.

9. Rasa panas dan gatal kalau sapu pada kulit lengan.

10. Tengok pengeluar pada bekas produk. Biasa tak ada. Jenama sahaja ada. Bentuk bekas pun lebih kurang sama sebab produk diambil dari mana2 kilang.

Jika ada nama pengilang, buat kajian. Pemilik? Betul ke kilang wujud? Kilang ni ada pakar R&D? Berapa lama kajian nak hasilkan produk? Siapa pengasas? Apa bahan-bahan utama? Semula jadi?

11. Harganya murahlah. Satu set paling mahal pun RM189 je. Yang ni... mahallah. Lebih seribu satu set? Tak naklah.

Yang mana nak? Alah membeli, menang memakai ke atau menang membeli alah memakai.
Nak kata murahpun tidak. Bekas-bekas produk yang dikatakan murah kecil je.. Bekas nampak besar tapi isi sikit sebab bekas pun macam magik. Besar di luar, ruang di dalam dikecilkan.

Nak pulihkan kesan kerosakan kulit dan kesan lain, lagi besar kosnya nanti.
....................

Beza kesan penggunaan produk selamat dengan produk ada bahan kimia/bahaya:

Produk Bahaya: Kulit cepat jadi putih dalam waktu singkat (kurang 2 minggu, bergantung pada kadar kandungan merkuri, makin tinggi makin lebih cepat putih).

Putih jenis putih pucat.

Produk selamat: Kulit akan cerah (normal), menyihatkan dan kulit akan jadi bersih asli.

Susah betul nak dapatkan yang betul2 selamat dan berkesan.
Senang je. Hubungi Nas 0194706780

Beli Set NutriWhite

secara online dengan selamat menggunakan

 kad debit atau kad kredit?

Klik E-SELL





Hubungi saya, Nas 0194706780 atau email 
NutrisiAlamiahTulen@gmail.com untuk mendapatkan produk atau nasihat penggunaan tentang
 Set NutriWhite.

Jika anda tinggal di kawasan Kuala Kangsar, pekan Sungai Siput, Salak, Kati dan Manong, perkhidmatan COD ( Bayar Waktu Terima ) disediakan.

Perkhidmatan POSLAJU disediakan bagi penghantaran seluruh negara. Terima kasih.

Beli Set NutriWhite

secara online dengan selamat menggunakan

 kad debit atau kad kredit?


Klik E-SELL

Nutrisi Alamiah Tulen, "Eat Good, Feel Good, Look Good"



Share this:

Tentang Nas Ibrahim

A mother of 7 energetic and lovely children.Working part time as a Shaklee Distributor.Support healthy consumptions and lifestyles.Contact me 0194706780 for Shaklee products.Provide Cash on Delivery for Kuala Kangsar, Padang Rengas, Sungai Siput, Ipoh dan Taiping areas.

0 comments: