Tips Atasi Jerawat Melalui Pendekatan Menyeluruh

1. Elakkan karbohidrat berkanji, gula / fruktosa, dan bijirin.

Ini mungkin langkah yang paling penting yang boleh diambil untuk meningkatkan kesihatan kulit anda. Jika anda menghapuskan semua gula, fruktosa, dan bijirin untuk beberapa minggu terdapat kemungkinan besar anda akan melihat peningkatan yang baik pada kulit anda. 

Menggantikan makanan ini dengan lemak yang sihat, seperti avokado, buah zaitun, minyak zaitun, minyak kelapa dan mentega.

Untuk mendapatkan tenaga dan sentiasa kenyang, ambillah supplemen ESP yang juga membantu mengawal pertumbuhan jerawat dan kulit menjadi bersih dan cerah.


ESP yang bekalkan tenaga berpanjangan
2. Air.

Minum banyak air segar, tulen setiap hari. Menghidratkan badan anda memudahkan pertumbuhan sel dan pertumbuhan semula, penghapusan bahan buangan, dan lari dari sel-sel kulit mati. Penghidratan juga akan meningkatkan tona kulit anda. 
credit: appsprings.com
Setiap hari, minum air yang mencukupi supaya air kencing anda adalah warna kuning pucat. Jika air kencing anda adalah cerah kuning, anda mungkin perlu minum lebih banyak air (kecuali anda mengambil vitamin B, yang diri mereka bertukar air kencing kuning terang).

3. Senaman.

Mendapatkan banyak senaman berintensiti tinggi membantu badan anda mengepam keluar toksin, termasuk di liang-liang kulit anda. 

4. Tidur.

Adakah anda tahu bahawa tidur malam yang baik boleh mengurangkan tekanan dan membawa anda untuk kulit yang lebih jelas? 

Masa utama badan anda untuk penyembuhan dan pembinaan semula adalah pada waktu malam ketika anda sedang tidur, dan ini berlaku kepada kulit anda.

5. Imbangan bakteria yang sesuai.

Anda boleh membina semula keseimbangan bakteria dengan mengambil makanan tambahan probiotik yang berkualiti tinggi. 

6. Vitamin D.
Nutrien penting adalah penting untuk mengekalkan tindak balas imun yang sihat, dan kebanyakan orang kekurangannya. Tanpa Vitamin D mencukupi, badan anda tidak boleh melawan jangkitan, pada kulit anda atau di tempat lain. 

Dedahkan kawasan-kawasan kulit anda untuk mendapatkan jumlah cahaya matahari yang sesuai adalah cara terbaik untuk mengoptimumkan tahap D vitamin anda.


Disarankan anda mengambil Ostematrix, bukan sahaja anda mendapat supplemen Vitamin D, bahkan anda mendapat kalsium dan magnesium untuk kesihatan.

7. Lemak omega-3 berasaskan haiwan.

Omega-3 lemak membantu untuk menormalkan lipid kulit dan mengelakkan dehidrasi dalam sel. Ini membolehkan sel-sel kulit yang kuat dan penuh dengan kelembapan, yang boleh membantu untuk mengurangkan penampilan garis-garis halus.

Kekurangan asid lemak menimbulkan banyak masalah kulit seperti ekzema, tompokan tebal kulit, dan tumit retak.

Omega-3 lemak mungkin mempunyai kesan anti-radang yang boleh membantu untuk menenangkan kulit radang, memberikan kulit jerawat yang licin dan cerah.


OmegaGuard sangat baik untuk atasi kulit jerawat dan fungsi-fungsi lain
8. Kawal tekanan / stress dengan bijak.

Kekalkan sikap positif dan realistik sepanjang masa.
Kawalan stress paling baik ialah solat,  membaca Al- Quran dan zikir kepada Allah.


-------------


Hubungi saya, Nas 0194706780 atau email 
NutrisiAlamiahTulen@gmail.com untuk mendapatkan produk atau nasihat penggunaan tentang ESP, Ostematrix dan OmegaGuard.

Jika anda tinggal di kawasan Kuala Kangsar, pekan Sungai Siput, Salak, Kati dan Manong, perkhidmatan COD ( Bayar Waktu Terima ) disediakan.

Perkhidmatan POSLAJU disediakan bagi penghantaran seluruh negara. Terima kasih.


Nutrisi Alamiah Tulen, "Eat Good, Feel Good, Look Good"





Disclaimer: 

Maklumat yang diberikan di dalam ini tidak boleh digunakan semasa apa-apa kecemasan perubatan atau untuk diagnosis atau rawatan apa-apa keadaan perubatan. Seorang profesional perubatan yang berlesen perlu dirujuk untuk diagnosis dan rawatan apa-apa dan semua syarat perubatan.



























Share this:

Tentang Nas Ibrahim

A mother of 7 energetic and lovely children.Working part time as a Shaklee Distributor.Support healthy consumptions and lifestyles.Contact me 0194706780 for Shaklee products.Provide Cash on Delivery for Kuala Kangsar, Padang Rengas, Sungai Siput, Ipoh dan Taiping areas.

0 comments:

Post a Comment