Cara Isi Masa Dengan Hobi Sesuai

Sukarnya nak citer fasal hobi skrg. Sebab hobi ni perkara yang kita suka, kerap dan passionate buat.

Hobi2 ni banyak Kaknas buat semasa remaja dan bujang. Dah kawin dan keje,  banyak hobi tak dapat diteruskan sangat.
Sekadar isi masa yang terluang sikit... adalah.

Salah satu hobi masa remaja ... suka membaca. Jumpa apa buku n majalah n penulisan, Kaknas akan baca.

Sekarang, kaedah membaca dah berubah. Banyak membaca bahan digital. Buku2 klaau belipun, buku motivasi dan agama. Novelpun kalau nak beli..akan beli dan baca novel Sydney Sheldon. Suka... Penuh saspen....😊😊😊

Hobi kedua memancing. Sorang2 pun sanggup redah hutan, denai, sawah... untuk memancing. Paling best. Tunggu lama pun sanggup.😊😊😊

Sekarang, tak dapat nak buat dah. Pernah dpt peluang time kem koku. Sekali je..syok sgt sbb memang suka giler memancing ni (bahasa budak2 laa ni).

Dulu, suka juga menonton TV ... action movies. Sekarang....tak banyak ditayangkan kat TV.

Jadi tak tgk sangat TV.  Banyak sangat drama. Drama2 Kaknas tak minat. Tapi kalau ada Tamil action movies... Kaknas suka tgk. Tapi pilih2 jugak. Syarat utama, action movies. Kalau tari menari seksi meksi...tukar channel jap... Nilai kemasyarakatan, keberanian, kesungguhan, persaudaraan banyak diselitkan.

Paling banyk buat sekarang, dengar ceramah dan motivasi melalui Youtube. Itu yg serasi dgn keadaan dan kekangan kehidupan. Sambil buat keje, pasang Youtube. Banyak input dari ceramah2 Ustaz2 pilihan dalam Youtube. Motivasi2 pakar pun tak terhitung. Semangat.....

Alhamdulillah.

#2wave
#tsunamishaklee
#landmarkstudy
#shakleeeffects
#hobi

Share this:

Tentang Nas Ibrahim

A mother of 7 energetic and lovely children.Working part time as a Shaklee Distributor.Support healthy consumptions and lifestyles.Contact me 0194706780 for Shaklee products.Provide Cash on Delivery for Kuala Kangsar, Padang Rengas, Sungai Siput, Ipoh dan Taiping areas.

0 comments: