Kunci Keberkatan dan Kejayaan Bisnes Shaklee: Jujur Dengan Pelanggan

Amalan Murni Dalam Bisnes:
JUJUR DENGAN PELANGGAN

Tak buat bisnes pun, jujur perlu jadi pegangan.

Amanah... Nabi kita, terkenal dengan Al Amin. Amanah. Buat bisnes, amanah, terutama dgn pelanggan.

Kalau duduk dlm situasi yang tidak menguntungkan dari segi kewangan, tetap kena jujur dengan pelanggan.

Contoh. Kak Nas dah jual vitamin kpd kawan. Dah ambik duit. Tiba2 selang beberapa hari, kawan pulangkan balik vitamin.

Kalau beli kat farmasi, adakah Uolss akan pulangkan barang, tanpa tukar? Rasanya konfom tak dapat wang balik.

Tapi, Kak Nas berpaksi kepada kejujuran, amanah dan melihat Allah sebagai pemberi rezeki. So, Kak Nas bayar balik kepada kawan Kak Nas.

Tapi, sebenarnya budaya ni telah lama diamalkan di banyak megastore di USA.  Tak perlu tukar ganti.

Jujur dengan pelanggan dari segi harga, dari segi set2 vitamin yg sesuai dgn masalah tanpa terlebih cadang, jujur dgn kesan yg tidak serta merta, jujur dgn adjustments yg pelanggan akan alami, jujur segala aspek.

Jika nak kelangsungan dalam bisnes, jujur perlu jadi amalan utama.

InshaAllah, kita akan dapat pelanggan2 yg gembira, puashati

Jujurlah dgn pelanggan, nescaya akan ramai Allah bagi pelanggan.

#2wave #tsunamishaklee
#lovemycustomers
#jujurdenganpelanggan

Share this:

Tentang Nas Ibrahim

A mother of 7 energetic and lovely children.Working part time as a Shaklee Distributor.Support healthy consumptions and lifestyles.Contact me 0194706780 for Shaklee products.Provide Cash on Delivery for Kuala Kangsar, Padang Rengas, Sungai Siput, Ipoh dan Taiping areas.

0 comments:

Post a Comment