Kenapa MLM Shaklee, Bisnes Popular Ini, Patuh Syariah?

Terlibat dengan bisnes Shaklee, satu pernigaan MLM, yang patuh syariah, agar tiada keraguan timbul dan hati merasa tenang.

Semua kita nak rezeki halal. Sebab itu apabila berniaga atau buat kerja apa pun untuk tambah income, perkara pokok kena jaga atau ambil kisah ialah kehalalan.

Kenapa Shaklee MLM Patuh Syariah?

1. Kerana Shaklee Jual Produk.

Produk Shaklee betul-betul berkualiti. Tidak seperi MLM tertentu yang semata-mata wujudkan produk, tetapi tidak berkualiti.  Lagi teruk jika MLM tiada produk tetapi nak join kena sediakan sejumlah modal tertentu.

2. Shaklee bukan jual emas atau perak kaedah tertangguh. Jualan emas dan perak secara tertangguh adalah kategori riba jenis nasiah.
3. Pendapatan diperolehi pengedar Shaklee dalam bentuk komisen dan bonus yang jelas. Maksudnya, cara nak dapat untung dan bonus diberitahu pengiraannya secara jelas. Ada jualan, adalah komisyen. Tiada pengedar mendapat komisyen tanpa membuat jualan.Lebih banyak jualan yang dibuat, lebih besarlah komisyen. Upline tidak bergantung kepada jualan downlines.
4. Komisyen yang diperolehi pengedar Shaklee bukan berdasarkan tajaan atas kiraan bilangan kepala downlines yang ditaja.  Banyak ahli daftar dengan jumlah wang tertentu, banyaklah komisyen. Ini salah.
Komisyen bisnes Shaklee semata-mata berasaskan jualan produk.


5. Bisnes Shaklee tidak memerlukan upline membuat belian tertentu supaya dapat merasa komisyen dari downlines. Maknanya, upline mesti berusaha membina jualan sendiri untuk mendapat komisyen.

6. Upline yang buat bisnes Shaklee mesti bekerja keras seperti seorang pemimpin atau leadar. Tugas pemimpin ialah memimpin bisnes. Downlines umpama rakan kongsi atau anak buah yang mesti upline jaga, bimbing dan kongi tips perniagaan Shaklee ini.  Usaha-usaha kepimpinan ini diberi ganjaran oleh Shaklee. Sebab itu, upline wajib bimbing downlines.... bukan duduk diam, goyang kaki, tunggu komisyen. Shaklee ini sangat adil dalam pemberian ganjaran.


7. Shaklee sama sekali tidak amalkan skim piramid. Bukan berdasarkan siapa masuk dulu, dia akan dapat peluang buat wang lebih banyak.  Downlines boleh dapat komisyen dan bonus lebih besar dari upline atas kesungguhan usaha masing-masing.

Jika uplines dah berhenti, dah tak buat bisnes, hasil usaha downlines tak akan diperolehi oleh uplines. Adilkan?
8. Shaklee bayar komisyen yang telus serta sangat jelas oleh pengedar. Tiada manipulasi dan tiada yang tersembunyi.




































 9. Urusniaga Shaklee tertakluk kepada Statement of Responsibilities and Privileges ( P&R ). Setiap    pengedar Shaklee tertakluk kepada peraturan-peraturan yang dibuat. Biasanya pengedar yang patuh    akan terus kekal dalam perniagaan kerana mematuhi etika perniagaan Shaklee.

 Contoh: Pengedar menjual pada harga runcit, bukan pada harga ahli.



Haa...jelaskan. Perniagaan yang tersusun, sistematik, sistemnya digunapakai di seluruh cawangan Shaklee di seluruh dunia. Sistem yang dipaten lagi. Semua pihak yang terlibat sangat jelas dan sukakan dengan keadilannya.

Jika Uolss berminat nak join bisnes yang adil ini, MLM yang patuh syariah, sila hubungi Kak Nas 0194706780.

Jangan terperangkap dengan bisnes tak jelas, merapu-rapu, struktur organisasi tersembunyi dan sebagainya yang kabur.

JOM, KITA BINA BISNES, KITA JANA INCOME MELALUI BISNES YANG HALAL.

Untuk info lanjut:

Isu Syariah Dalam Perniagaan MLM



Share this:

Tentang Nas Ibrahim

A mother of 7 energetic and lovely children.Working part time as a Shaklee Distributor.Support healthy consumptions and lifestyles.Contact me 0194706780 for Shaklee products.Provide Cash on Delivery for Kuala Kangsar, Padang Rengas, Sungai Siput, Ipoh dan Taiping areas.

0 comments:

Post a Comment