Vitamin Semula Jadi Berkesan Hilangkan Jeragat Lelaki

Set Atasi Jeragat Lelaki

" Ada tak cara nak hilangkan jeragat kat muka saya ni?  Memang sebagai lelaki saya tak kisah sangat... tetapi kadang-kadang muka saya nampak lagi gelap dan kelihatan comot akibat jeragat."

Apa sebenarnya jeragat pada lelaki?

Jeragat ialah tompokan merah atau hitam atau coklat pada kulit.

Sebab utamanya muka lelaki naik jeragat ialah terdedah kepada sinar UV
(terutama UVB). Kalau sikit terdedah, tak jadi masalah. Yang jadi masalah ialah jika
lelaki terlalu lama terdedah kepada cahaya matahari.

Sebab itu kawasan kulit yang terdedah akan mudah mendapat jeragat.

Jeragat juga adalah kerana keturunan dan sangat biasa dalam kalangan orang-orang Kaukus dan Asia.

Jeragat ni macam ada hubungan dengan pertumbuhan tak normal atau pembentukan sel-sel kulit. Walaubagaimanapun, jeragat sebenarnya bertindak sebagai mekanisma pertahanan. Ianya cuba bertindak melindungi kulit dari kerosakan yang lagi parah!

Jadi, berbalik kepada soalan dari sorang bro tadi. Macam mana nak hilangkan jeragat pada mukanya?

Akak pun yakin kalau bro ni ada masalah jeragat, tentu ramai lagi lelaki yang mengalami masalah sama. Betul kan?

Langkah 1: 

Bro-bro yang akak hormati semua, bro mesti ambik tindakan mengelak dari terdedah kepada sinaran UV. Jika terpaksa, ambik dulu pelindung dari sinaran UV secara luaran dengan memakai NutriWhite Ultimate Protection Whitening Lotion.

Nutriwhite Ultimate Protection:

* Lindung kulit dari cahaya matahari yang banyak memudaratkan kulit anda.

* Bantu kulit anda lebih daya tahan terhadap kerosakan yang membentuk jeragat.

* Ada pati botani seperti mulberi - sangat ringan apabila dipakai - untuk mencegah kulit rosak dan naik jeragat akibat cahaya matahari.

* Ada Mountain Arnica - dapat hilangkan radang kulit muka.


Langkah 2:

Memberi muka anda pelindung dalaman yang lebih kuat dan berkesan kerana ianya melibatkan sel-sel kulit.  Kulit yang cukup vitamin dari dalam akan memberi pertahanan yang lebih baik lagi buat kulit lelaki.

Ini dinamakan pelindung kulit semula jadi kerana kaya dengan anti oksidan.

Ambillah tiga vitamin kawal jeragat iaitu Vitamin E, Sustained Release Vitamin C Plus dan GLA Complex.

Langkah 3:

Pakai topi apabila keluar rumah jika cuaca panas. Tapi, tak taulah lelaki. Kebanyakannya malu kut nak pakai topi.... lebih-lebih lagi kalau nak pakai payung!!! Lagi malu kan?

Ha ha ha.... sebab tu Set Atasi Jeragat Lelaki yang akak baru sebut tu memang menjadi senjata utuh untuk elakkan dan hilangkan masalah jeragat.




Dapatkan Set Jeragat Lelaki dengan menghubungi akak, Nas 0194706780.
Konsultasi berkesan akan diberikan berterusan.



Share this:

Tentang Nas Ibrahim

A mother of 7 energetic and lovely children.Working part time as a Shaklee Distributor.Support healthy consumptions and lifestyles.Contact me 0194706780 for Shaklee products.Provide Cash on Delivery for Kuala Kangsar, Padang Rengas, Sungai Siput, Ipoh dan Taiping areas.

0 comments: