Set Jimat Vitamin Shaklee Hilangkan Jeragat Untuk Warga Kuala Kangsar, Perak

Penduduk Kuala Kangsar Ada Masalah Jeragat: Atasi Masalah Jeragat Dengan Set Bajet Jeragat Shaklee - Penghantaran Bayar Waktu Terima (COD).

Berita baik buat penduduk Kuala Kangsar, wanita atau perempuan, tua atau muda.

Akak sediakan perkhidmatan penghantaran Set Vitamin Hilangkan Jeragat anda, secara penghantaran personal... dan bayar waktu terima, atau COD.
Bagi warga Sungai Siput, anda masih boleh dapatkan Set Jeragat juga dengan perkhidmatan Bayar Waktu Terima juga. Kawasan yang agak jauh sedikit, contohnya Kati atau Manong, mohon tambah sedikit caj penghantaran untuk cover kos petrol.

Masalah jeragat pada muka, dan mungkin juga pada badan, adalah sebenarnya merupakan masalah kulit. Pigmentasi pada kulit, yang mudahnya kita panggil jeragat, adalah pembentukan warna pada kulit. Biasanya warna lebih gelap dari warna asal kulit. Warna lebih gelap yang anda dapat adalah kerana pigmen melanin.
credit: http://abn.com.sg/
Yang hasilkan melanin adalah sel-sel dalam kulit. Nama sel tersebut ialah melanocytes.  Sel-sel anda yang rosak atau tidak sihat akan ganggu penghasilan melanin. Gangguan pigmentasi ini boleh mengganggu tompokan pada kulit atau seluruh badan anda.

Jika badan anda hasilkan terlalu banyak melanin, kulit anda akan jadi lebih gelap.
Jika anda hamil, atau ada penyakit Addison, atau anda terlalu banyak terdedah kepada matahari, semuanya itu akan menyebabkan muka anda dinaiki jeragat.

Kesimpulannya, jeragat anda disebabkan oleh beberapa punca, iaitu:

1. Pendedahan kepada sinaran matahari

    Sel melanocytes ni nak lindungi kulit anda dari kerosakan sinar matahari. Sel akan hasilkan pigmen , namanya melanin. Fikirkan cermin mata ... lagi panas, lagi gelap sunglass anda.
  
2. Pengambilan ubat-ubatan atau kosmetik yang ada bahan kimia bahaya atau ubat-ubatan sintetik

Ubat-ubat tertentu, contohnya pil perancang keluarga, atau kosmetik yang banyak bahan kimia seperti merkuri dan hidrokuinon, akan menganggu fungsi hormon dalam badan. Gangguan terhadap sel-sel berlaku. Reaksi kepada gangguan, akan keluar pelbagai masalah kulit, antaranya jeragat dan jerawat.

3. Gangguan yang menyebabkan keradangan kulit, contoh akibat jerawat.

Jerawat yang tak putus-putus, ditambah dengan tangan-tangan anda memicit-micit jerawat ( saya pun buat! Geram kan? ), kulit muka jadi rosak.
Kulit muka berdarah sana sini, berlubang dan berparut gelap. Parut gelap akibat jerawat nampak jadi tompokan parut gelap.

4. Ketidakstabilan hormon.

Perubahan hormon mengakibatkan penghasilan melanin dengan kadar yang banyak. Contoh, wanita hamil mudah mendapat jeragat.

Wanita hamil, kadar hormon estrogen tinggi, lebihan melanin dihasilkan.  Lebihan melanin akhirnya membentuk tompokan hitam atau jeragat pada kulit muka.


Nak hilangkan atau atasi jeragat pada muka anda, adalah dengan tangani punca-punca jeragat. Biasa segala penyakit, atasi punca merupakan cara terbaik dan berkesan.

Jika sekadar pakai foundation untuk tutup jeragat, itu adalah cara sementara menyorokkan jeragat anda. Tak hilang!

Malah, boleh jadi lagi banyak sebab kosmetik yang anda pakai belum tentu tiada bahan kimia. Maknanya, ubat-ubatan atau bahan kimia bahaya wujud dalam kosmetik, menyemarakkan lagi kerosakan pada kulit, meningkatkan lagi ketidakstabilan hormon.... akhirnya lagi banyak jeragat muncul.


Langkah-langkah Hilangkan Jeragat Cara Dalaman dan Luaran Yang Selamat, Sihat dan Berkesan

1. Jika keluar rumah, hari panas, cahaya matahari memancar-mancar, wajib pakai pelindung matahari. Nak pilih pelindung mataharii pun kena hati-hati. Jika yang ada bahan kimia, contoh paraben, bermakna usaha anda tak ada kesan. Sebab bahan kimia akan masuk ke dalam lapisan kulit, muka jadi lagi rosak.

Gunakan pelindung matahari semula jadi, iaitu NutriWhite Ultimate Protection Lotion.

Selain itu, biasa-biasakan pakai topi ( bagi lelaki ) dan perempuan berpayung.
2. Hadkan masa berpanas di bawah mata hari.
3. Konsisten amalkan dua set jimat ini... Vitamin Hilangkan Jeragat... baik anda wanita atau lelaki. Dua jantina boleh amalkan.  
GLA Complex dan SR Vitamin C Plus.

4. Minum air masak secukupnya bagi kulit jadi lembab dan toksin mudah dikeluarkan dari badan. Toksin yang banyak tersekat dalam badan juga melambatkan masalah jeragat hilang.

Testimoni 


Hubungi Nas, 0194706780 untuk dapatkan Set Jeragat berserta... ini yang utama...konsultasi berkesan. Cara betul dan panduan serta nasihat berterusan.



Share this:

Tentang Nas Ibrahim

A mother of 7 energetic and lovely children.Working part time as a Shaklee Distributor.Support healthy consumptions and lifestyles.Contact me 0194706780 for Shaklee products.Provide Cash on Delivery for Kuala Kangsar, Padang Rengas, Sungai Siput, Ipoh dan Taiping areas.

0 comments:

Post a Comment