Awas Dengan Produk Bahaya Rawat Jeragat

Sudahlah sengsara jiwa dan raga dek kerana muka ada jeragat, terperangkap pula dengan produk bahaya rawat jeragat.  Memang lagi sengsara.

Sebelum akak bagitau panduan memilih produk rawat jeragat atau produk nak hilangkan jeragat, mari kita insafkan diri sebentar, tengok beberapa gambar muka yang rosak kerana menjadi mangsa menggunakan produk penjagaan muka yang bahaya, yang palsu, yang banyak bahan kimia beracun.

Sedihkan! Muka dah la begini, bertambah rosak kerana tersilap beli produk kosmetik.


Sedihnya... mata dan kulit muka menjadi mangsa. Nak cantik tapi... sebab salah pilih produk. Adik ini "terbeli" mekap yang tiruan.

Ingat dan awas sahabat-sahabat dan adik abang dan  kakak yang disayangi. Banyak sangat produk dalam pasaran adalah tiruan.
credit : www.lipstainsandlace.co
Ribuan produk kecantikan dan kesihatan ada bahan kimia bahaya dan ada yang tiruan.  Bukan senang nak kenal yang tiruan jika tidak berhati-hati dan tiada ilmu. 

Contoh gambar di bawah. Lebih 500 produk memutihkan kulit dirampas. Produk-produk ini menggunakan bahan kimia bahaya pada tahap yang melampau seperti karbon, merkuri, sianida, arsenik, tembaga. kadmium, hatta ada juga yang mengandungi air kencing dan najis tikus.

credit: http://www.getwestlondon.co.uk/
Maklumlah, buat dalam bangsal atau bilik bawah tanah secara haram! Lihat gambar di bawah. Satu contoh saja. Perbuatan khianat seperti ini banyak lagi berlaku di seluruh dunia. Inikah makmal menghasilkan produk yang anda sanggup tempek pada muka? Atau yang anda sanggup telan? Siapa saintisnya? Berapa juta dihabiskan untuk kajian  dan penyelidikan?
credit: www.lipstainsandlace.co
Penipuan dan niat nak kaut keuntungan atas kerosakan dan penderitaan orang lain, maka berlambaklah produk-produk kecantikan dijual dalam pasaran. 

Jadi, tugas pengguna perlu bijak.  Jangan berbelanja ikut emosi! Nak putih, nak hilangkan jeragat dan jerawat dengan cepat dan murah, padahnya anda akan lagi sengsara! Sifat sabar dan berhemah amat penting.

Sabar untuk memulihkan jeragat yang dah lama menebal, sabar mengikut arahan dan panduan pakar serta janagan terlalu berkira untuk beli yang berkualiti, selamat dan berkesan.

Contoh-contoh produk bahaya...


Bahaya untuk jangka masa hadapan terhadap kesihatan anda juga!


Ini adalah beberapa contoh bahan kimia beracun yang sangat popular dan digunakan dengan meluas dalam kosmetik dan produk penjagaan kulit dan penjagaan kesihatan.  Tak terkecuali produk yang mewar-warkan dapat atasi jeragat anda. Bukan menjaga kecantikan dan kesihatan, tetapi memabawa padah dengan merosakkan... mendatangkan lagi bahaya kepada kesihatan!

credit: drtrevorcates.com
Contoh bahan beracun  merkuri  boleh merosakkan buah pinggang, hati, jantung dan otak anda. Hidrokuinon pula telah diharamkan di negara-negara yang ada kesedaran kesihatan, contoh England.

Ikutilah panduan ini dalam memilih produk uantuk hilangkan jeragat atau seumpamanya... sebab semua tujuan adalah untuk kecantikan muka atau badan.

Tips Mudah Nak Tentukan Produk Selamat:

1. Tahu Apa Yang Diisytiharkan Pengeluar Mengikut Undang-undang ( atau tidak )

Banyak kita jumpa perkataan seperti "hypoallergenic" atau kurang kesan alergi kepada pengguna; "dermatologically tested" iaitu telah diuji terhadap kulit;
 " no-tears formula" atau rumusan yang tek pedihkan mata; ndan "natural", kononnya semula jadi.

Inilah antara isytihar pengeluar yang tak dikuatkuasakan, tak disiasat dan tak diambilberat oleh pihak-pihak sepatutnya.

Cara terbaik, baca senarai kandungan. Jiia kandungan tak ada, buatlah pilihan bijak. Jangan beli walaupun pembungkusannya menarik dan nampak ada kelas.

2. Belajar Untuk Mengenal Bahan-bahan Yang Biasa Digunakan Yang Berasaskan Petroleum.

Banyak jenama komersil guna derivatif petroleum. Dari minyak mentah. Apa?
Tengok je nama-nama ini sebagai contoh:

paraffinum liquidum - sama makna minyak mineral,
petroleum jelly iaitu petrolatum.
polyethylene glycol, dan DEA/MEA/TEA iaitu polysorbates.

Bahan petroleum kita sapu dan letak kat muka. Langsung tak ada khasiat kesihatan atau memulihkan.

Dek kerana murah, banyak dan amat tahan lama, petroluem banyak digunakan.
Jadi, sebab itu kononnya anda dapat beli produk pada harga murah. Tapi, tetap dianggap mahal sebab produk murahan digunakan! Dan tiada kesan. Anda cuma pakai sahaja pada muka... tiada kesan!

Setakat tiada kesan boleh tahan jugak kan. Tapi... bahan ini boleh tercemar dengan karsinogen semasa pemprosesan. Anda boleh dapat alergi. Lagi teruk, bahan ini sendiri adalah karsinogen.

3. Anda Perlu Ambil Berat Tentang Bahan Pengawet Yang Digunakan

Bahan pengawet digunakan sebab nak bagi produk lagi tahan lama dalam pasaran. Lihat saja paraben dengan pelbagai nama, phenoxythanol dan benzyl alkohol. Jauhi bahan-bahan ini.

4. Elakkan Pewangi Tak Perlu

 Banyak pewangi dalam produk jeragat atau lain-lain, ada pewangi tiruan... dari mana? lagi dari petroleum dan tar arang. Kompaun dikenali sebagai VOCs ada kaitan denagn kanser, kelahiran tidak sempurna, gangguan sistem saraf pusat dan reaksi alergi.

5. Bacalah Label Dan Pilihlah Isi Kandungan Yang Anda Kenal atau Tahu

Cara senang untuk anda. jika anda rasa bahan tertentu anda tak sanggup bubuh ke dalam mulut, begitu juga untuk kulit anda. Sanggup makan petroleum. Takkan? Tapi kenapa sanggup sapu pada muka?

Hatta, bahan yang berasaskan semula ajdi juga tak bermanfaat epada kulit dan kesihatan.
Contoh:  "sodium lauryl/laureth sulphate"  dan " cocamidopropyl betaine" - dari minyak kelapa, juga bioleh membuatkan kulit jadi radang dan dapat alergi.

SEBAB ITU, PALING PALING UTAMA, PALING PENTING, JIKA ANDA NAK BELI PRODUK JERAGAT, ATAU PRODUK APA PUN JIKA MELIBATKAN KULIT, BADAN DAN KESIHATAN, PASTIKAN PRODUK-PRODUK TELAH MENJALANI LANDMARK STUDY.

TELAH BERJAYA MELEPASI SEGALA SAYART RUMIT DALAM LANDMARK STUDY.

Klik untuk tahu tentang Landmark Study ------ LANDMARK STUDY

Baik, segalanya dah jelas. Soalan sekarang, tentu anda tanya kan? Nak atasi jeragat ni, atau lain-lain masalah kulit, atau kesihatan, ada tak produk yang selamat, 100% guna produk semulajadi, selamat, tiada bahan kimia bahaya, tiada toksin, dan berkesan.  Dan juga... ada Landmark Study.

Tak lain dan tak bukan, pilihan yang memenuhi semua ciri di atas ialah Set Atasi Jeragat Shaklee.  Lain-lain set juga ada, bergantung kepada masaalh kulit atau kesihatan.

Hubungi Nas 0194706780 untuk pilihan tepat dan untuk konsultasi berkesan dan berterusan.


Anda juga boleh baca tentang Landmark Study lagi ( dalam Bahasa Inggeris ), 
klik poster di bawah:

Hanya membuat belian dari saya sebagai pengedar sah yang dilantik, bertauliah menjamin anda bebas dari produk tiruan. Juga, pastikan anda mendapat konsultasi berpanjangan.

Saya akan pastikan anda mendapat konsultasi terbaik!

Jika anda ditawarkan produk terkenal kulit pada harag rendah dari harga pasaran, jangan mudah terpedaya. It seems too good to be true!

Rawat jeragat secara berkesan dan selamat dari dalam dan luaran:

Bacaan Berkaitan:

5 Vitamin Top Untuk Wanita dan lelaki Yang Ada Masalah Kulit

Vitamin Semula Jadi Untuk Hilangkan Jeragat Tebal Dengan Berkesan

Hubungi Nas 0194706780 untuk mendapatkan produk dan konsultasi berkesan.

Perkhidmatan COD disediakan bagi kawasan-kawasan sekitar Kuala Kangsar, Taiping, Sungai Siput dan Ipoh.

Nas Ibrahim,


Pengedar Shaklee Kuala Kangsar,

Pengedar Shaklee Malaysia,
No. ID: 1213206

FB: Nutrisi Alamiah Tulen

IG:  Nutrisi Alamiah Tulen
Email: nutrisialamiahtulen@gmail.com

Share this:

Tentang Nas Ibrahim

A mother of 7 energetic and lovely children.Working part time as a Shaklee Distributor.Support healthy consumptions and lifestyles.Contact me 0194706780 for Shaklee products.Provide Cash on Delivery for Kuala Kangsar, Padang Rengas, Sungai Siput, Ipoh dan Taiping areas.

0 comments: