TAK SELESA BERJALAN: ATASI PAHA ASYIK BERGESEL

Jom buat ujian sikit. Nak tahu anda ada banyak otot paha atau banyak lemak paha.

credit: mybigfatlegs.yolasite.com
Ready? Mula-mula luruskan paha anda. Tegangkan otot paha. Cubit lapisan atas lemak dan kulit paha anda. Jika bahagian cubitan tu besar, konpom lemak yang membesarkan paha anda.  Anda mungkin juga sedang menderita ada banyak selulit.

Jka yang anda cubit tu sikit je, maknanya anda ada otot besar dan sikit lemak, sikitlah selulit. Itupun jika ada.

Apa punca paha BESAR?

1. Jantina

Lelaki dan wanita mempunyai simpanan lemak yang berbeza. Hormon seks mempengaruhi simpanan lemak.  Hormon estrogen "mengarahkan simpanan lemak di kawasan pelvis, punggung, luar dan dalam paha wanita. Lemak ini adalah membantu dalam fungsi wanita dalam pembiakan dan penyusuan.

Hormon testosteron pula membuatkan lelaki simpan lemak di bahagian perut.

2. Bentuk badan

Wanita berbentuk buah pear dikatakan lebih menderita dengan paha dan punggung besar, sementara wanita berbentu kon akan memiliki paha dan kaki yang slim.Oleh itu, wanita pear kena kerja lebih kuat untuk kecilkan paha.

3. Lemak

Paha anda besar sebab ianya tempat storan lemak! Paha anda boleh menjadi slim jika anda dapat ukuran lemak badan sekitar 18%. Maknanya, jangan putus asa, lemak paha boleh dibuang, cuma perlukan masa. Gunalah kalkulator lemak badan untuk ukur peratus lemak badan anda. 

Nak slimkan paha, anda mesti "bakar lemak". Senaman paha yang sesuai amat disarankan tetapi ada juga senaman hanya membina otot paha agar lebih cantik dan kemas tetapi TIDAK membakar lemak.

4. Otot

Otot paha yang besar juga mungkin penyumbang kepada paha besar anda. Otot paha sukar dibuang. Lagipun kenapa nak buang? Otot bermakna sihat, tidak lemak! Tetapi anda masih ada cara nak kecilkan paha yang berotot.

Bagaimana anda boleh slimkan atau kecilkan paha anda melalui pengambilan pemakanan semula jadi?


Mengecilkan paha perlu dengan cara membakar lemak seluruh badan. Lemak bahagian paha adalah lemak bahagian terakhir akan hilang selepas senaman dan diet yang betul.
Sebab itu, anda sangat-sangat perlu ada keazaman yang tinggi untuk mengecilkan paha.
Tetapi, ingat, hasilnya... anda akan senyum sepanjang masa!

Senaman kardio dan diet pengawalan kalori akan membantu anda hilangkan lemak. Diet yang dicadangkan terbukti berkesan, adalah dengan kaedah DETOKS CARA SHAKLEE. Penulis sendiri telah menjalani detoks ini dan keberkesanannya amat memeranjatkan. 

Berat badan dari 52 kg turun kepada 47 kg dalam tempoh sebulan sahaja! Dan tanpa disedari, paha tidak berlaga lagi sewaktu berjalan. Walaupun penulis termasuk dalam kategori kurus, tetapi jenis Skinny Fat. Banyak lemak terkumpul pada organ-organ, termasuklah pada PAHA. 'Body age' pun turun dan di bawah usia sebenar sebanyak 24 tahun.

Kesan sampingan detoks ini pun amat banyak.

Jom baca ----------- Pengalaman Detoks

Bagaimana Detoks Shaklee membantu mengecilkan paha anda?

Inilah paha idaman yang bukan sahaja cantik tetapi
 selesa waktu berjalan atau berlari!
credit: www.aliexpress.com

Jika dapat kecilkan paha beginipun, tentu gembirakan?
credit: www.crhphotos.com dan honeybadgermom.com



Hubungi Nas 0194706780 untuk 
Konsultasi Detoks Cara Shaklee 
dan dapatkan Set Detoks Shaklee.












Rujukan:

http://www.superskinnyme.com/slim-thighs.html




Share this:

Tentang Nas Ibrahim

A mother of 7 energetic and lovely children.Working part time as a Shaklee Distributor.Support healthy consumptions and lifestyles.Contact me 0194706780 for Shaklee products.Provide Cash on Delivery for Kuala Kangsar, Padang Rengas, Sungai Siput, Ipoh dan Taiping areas.

0 comments:

Post a Comment