Rumah IdamanKu Simple Aje

Rumah Impian
----------------------
Umur dah senja, kalau nak kisahkan rumah impian, agak berbeza dgn rumah impian orang muda.

Dulu pernah Kak Nas buat entry ttg rumah impian. Cuba nak cari, tapi tak jumpa.

Rumah impian orang nak pencen kerja.

Memanglah anak2 dah besar, mungkin tak bersama kita. Tapi, sekali sekala berkumpul, raya ke, kenduri kendara ke, takkan sampai hati nak tgk mereka dan anak2 tidur kat hotel.

Lagi tersinggung kut hati ini. Macamlah umah kita ni tak kondusif sgt kan. Kena fikir itulah.

Kalau anak 7, sekurang2nya kena ada lah 5 bilik anak2, satu bilik kita.

Ada ruang berkumpul yg luas. Dalam dan laman yg luas. Mana tahu nak buat bakar2 itik serati ke, kambing ke...

Nak buat majlis kesyukuran, doa dan solat hajat ke.

Jgn fikir tak larat tua2 nak urus rumah. Jgn jd hamba rumah. Kita cuba usaha...makan vitamin dan senaman selal....stay healthy pd usia tua. Tak mampu jugak, kita cuba ikhtiar cari org cuci, sebulan sekali ke.

Perabut cantik bagai tak ada dlm impian. Kak Nas needs space. Nak space khas utk my biz juga. Busines ni bisnes warisan. Impian nak tinggalkan legacy juga. Ruang khas, kondusif SOHO.

Wahh..berangan Kak Nas. Ini impian..bulan pose Kak Nas tulis ni. Harap Allah pandang ini sebagai satu doa Kak Nas.

Rumah batu ke, rumah kayu ke.. tak kisah. Yg penting, selamat.

Jika dipanjang usia, harap boleh capai sebelum usia pencen.

Kredit foto: Sumer Internet


#TsunamiUltimate
#TU4

Share this:

Tentang Nas Ibrahim

A mother of 7 energetic and lovely children.Working part time as a Shaklee Distributor.Support healthy consumptions and lifestyles.Contact me 0194706780 for Shaklee products.Provide Cash on Delivery for Kuala Kangsar, Padang Rengas, Sungai Siput, Ipoh dan Taiping areas.

0 comments: