Tompok Jeragat atau Melanoma? Elakkan Kerosakan Sel-Sel Kulit Dengan Vitamin Premium Ini

Sejenis Tompokan Hitam atau Gelap Pada Kulit, Melanoma atau Kanser Kulit, Perlu Diatasi Segera

Hubungi Nas 0194706780

Melanoma

Sejenis kanser kulit, iaitu pertumbuhan tak terkawal sel-sel pigmen, dikenali sebagai melanocytes. Melanocytes yang normal ada di bahagian bawah kulit kita. 

Melanocytes hasilkan melanin, sejenis protin, yang melindungi sel-sel kulit dengan menyerap radiasi ultraviolet ( dari matahari ). 

Dari kajian, melanocytes ada dalam jumlah yang sama dalam kulit orang berkulit cerah atau berkulit gelap …. tetapi melanocytes orang berkulit gelap hasilkan lebih melanin. Sebab itu, orang berkulit gelap kurang mendapat kerosakan kulit akibat sinar UV berbanding orang berkulit cerah.

Pertumbuhan melanocyte yang bukan kanser membentuk tahi lalat dan jeragat. 

Pertumbuhan melanocyte jenis kanser mewujudkan melanoma. Melanoma dikelaskan sebagai:   
      
a.    In situ – jika tumor terhad kepada lapisan kulit epidermis
b.    Merebak – tumor dah masuk lapisan dermis
c.    Metastatik – tumor dah merebak ke bahagian tisu lain

credit: http://www.newhealthadvisor.com

Faktor-faktor Terjadinya Melanoma atau Kanser Kulit:

    1. Peningkatan umur – semakin meningkat usia, semakin tinggi kadar penghidap melanoma.
    
    2. Sebelum ni sudah ada melanoma jenis merebak atau melanoma in situ

    3. Mempunyai banyak tahi lalat

    4. Keturunan yang memang ada sejarah melanoma

    5. Kulit putih yang mudah terbakar sinar matahari
   
    6. Pemakanan yang lebih kepada makanan diproses, atau banyak bahan kimia, atau
        banyak berasakan GMO

Bagaimana Melanoma terjadi?

Peningkatan sel-sel melanocyte tak terkawal yang melalui transformasi genetik. Melanoma yang superficial merebak dalam epidermis ( in situ ). Perubahan-perubahan genetik terus menggalakkan tumor menyerang melalui membran bawah ke lapisan dermis dan sekirtarnya.

Apabila sel-sel melanoma sampai lapisan dermis, mereka akan merebak kepada tisu-tisu dan organ-organ lain, seperi jantung dan otak.  Ini adalah peringkat metastatik.

Melanoma ni boleh timbul kat mana-mana anggota badan, tidak semestinya muka sahaja. Contoh, orang lelaki, melanoma biasa timbul di bahagian belakang badan, dan pada bahagian paha bagi wanita.

Bagaimana Mengesan Melanoma?

Tanda awal melanoma ialah jeragat atau tahi lalat yang luar biasa. Nampak tak normal. 

Jadi, kena cepat-cepat kesan tanda-tanda ini, apabila dalam ukuran beberapa sentimeter dalam diameter atau ukur lilit. 

Warna melanoma adalah pelbagai. Ada warna gelap, coklat gelap, hitam, biru, merah dan kelabu cerah.

Jika anda rasa pada badan atau muka anda tompok-tompok seperti melanoma ini, segeralah berjumpa doktor untuk pengesahan.

Jika disahkan melanoma atau kanser kulit, doktor akan tentukan cara yang sesuai untuk rawatan. pilihan rawatan doktor ialah pembedahan, kemoterapi, terapi radiasi, terapi biologikal, atau terapi 

Di samping itu, anda amat perlu menjaga pemakanan agar anda konsisten memakan makanan yang tinggi anti oksidan. Makanan yang tinggi anti oksidan membantu sel-sel dipulihkan.

Jadi, akak amat cadangkan anda yang ada melanoma, atau masalah jeragat yang serius, ambil suplemen semula jadi 100%. Jangan terperangkap dengan pelbagai produk yang tidak pasti mana kajian klinikal dan kajian makmalnya. Yakinlah dengan produk yang dikaji oleh pakar, dirumus oleh pakar, dan disahkan pihak ketiga sebagai berkesan, selamat.

Supplemen yang perlu anda konsisten amalkan ialah Vivix, GLA Complex, Sustained Release Vitamin C Plus, ESP, Alfalfa dan Vitamin E.  Kesemua ini akan membantu anda mendapat sel-sel kulit yang sihat, kulit muka yang bersih dan cantik.



Makanlah yang sihat, yang semula jadi, yang tinggi anti oksidan kerana sel-sel akan dibaikpulih, dan kembali bertenaga untuk berfungsi secara normal.




Jangan biarkan sel-sel abnormal ( sel-sel kanser adalah sel-sel abnormal ) merebak dalam badan. Sekiranya anda membuat rawatan kemoterapi, selepas itu anda perlu pulihkan sel-sel badan juga.

Hubungi Kak Nas untuk konsultasi. Dapatkan produk yang dijamin selamat, berkesan dan semula jadi. InshaAllah.

Nas 0194706780



Share this:

Tentang Nas Ibrahim

A mother of 7 energetic and lovely children.Working part time as a Shaklee Distributor.Support healthy consumptions and lifestyles.Contact me 0194706780 for Shaklee products.Provide Cash on Delivery for Kuala Kangsar, Padang Rengas, Sungai Siput, Ipoh dan Taiping areas.

0 comments:

Post a Comment