Salah Faham Tentang Cara Hilangkan Bintik-bintik atau Tompok-Tompok Jeragat Muka

Betul ke selama ni cara atasi bintik2 atau tompok2 jeragat?

-pakai produk pengelupasan? Dengan harapan jeragat hilang?

Ya lah..bila mengelupas, tompok tu pun patutnya tak ada. Macam pemadam. Sapu2 atau gosok2, hilanglah tulisan atau lakaran yg silap.

Nak hapuskan jeragat pun macam tu lah.

Akak ingat pun begitu juga dulu. Kat tompok jeragat tu, akak gosok2 berkali2 agar jeragat semakin menipis.

Atau

- pakai krim tutup2 bintik2 jeragat. Dah sapu kat lapisan kulit, org tak nampaklah.

Betulkan. Gosok2 krim....tara... dah tak ada.

Itu cara magic! Sembunyikan apa yg ada pada kulit. Tapi...sementara je. Basuh krim, ada lagi rupanya jeragat.

Ingat ye Uolss. Fahaman akak dulu pun begitu jugak. Sbb tak ada ilmu....

Jeragat bukan macam tompokan comot kat permukaan kulit yg boleh dipadam2 dgn mudah.  Ia adalah himpunan melanin hasilan sel2 melanocyte..yg berfungsi secara abnormal ... atau akibat sel2 termutasi.

Dan melanin terkumpul ini adalah pada lapisan epidermis, dan boleh jauh ke dlm ke lapisan dermis. Kalau buat keratan rentas kulit, tgklah tompokan hitam jauh hingga ke bawah.


Sebab itu cara nak atasi kena tepat dgn punca.

Sel2 rosak...kena repair semula...dgn Vivix.

Hormon2 tak stabil punca sel2 tak boleh berfungsi norma...kena stabilkan dgn GLA Complex.

Tompkkan gelap...cerahkan dgn SR Vit. C Plus.

Jika kulit juga kering, kendur, tak tegang...tompokan jeragat lagi menebal... atasi dgn Collagen Complex dan ESP.

Skincare luaran hendaklah yg merawat secara semula jadi, bukan yg membuat kulit pedih mengelupas.

Untuk konsultasi lanjut, pm Kak Nas 0194706780

#setcantikviral
#pengedar Shaklee
#setjeragatberkesan

Share this:

Tentang Nas Ibrahim

A mother of 7 energetic and lovely children.Working part time as a Shaklee Distributor.Support healthy consumptions and lifestyles.Contact me 0194706780 for Shaklee products.Provide Cash on Delivery for Kuala Kangsar, Padang Rengas, Sungai Siput, Ipoh dan Taiping areas.

0 comments: