CarotoMax Shaklee - Untuk Kesihatan Mata, Kulit, Mencegah Kanser

Pengambilan purata karotenoid lutein, likopena dan beta kerotena adalah hanya 8mg.

Carotomax membekalkan lebih 13mg ((21,500 IU) karotonoid berfaedah ini.

Carotomax mengandungi 6 variasi karotena, diekstrak dari rangkaian sayuran dan buah-buahan yang kaya dengan sifat anti-oksidan seperti:

  1. Rumpai Laut
  2. Non-GMO Tomato
  3. Biji Anggur
  4. Pot Marigold
  5. Epal
  6. Strawberi
  7. Minyak Sawit
  8. Fava D'Fanta
  9. Brokoli
  10. Ubi Kentang
  11. Cantaloupe
  12. Lobak Merah


Ahli Nutrisi mencadangkan pengambilan 5-9 hidangan sayuran dan buah-buahan untuk mengekalkan konsentrasi (kepekatan) beta kerotena di dalam darah, seterusnya memelihara kesihatan dan penglihatan, kesihatan kulit dan mencegah kanser.


MANFAAT UTAMA CAROTOMAX SHAKLEE:


  • Lebih Selamat Dari Vitamin A

Penemuan awal vitamin adalah pada tahun 1912 iaitu vitamin A.

Didapati juga pengambilan berlebihan vitamin A akan menyebabkan toksisiti (ketoksikan).

Walau bagaimanapun ahli saintis menemui beta kerotena pada tahun 1932, satu prekursor Vitamin A dan beta kerotena didapati selamat untuk pengambilan.


  • Mempertingkatkan Penglihatan
Ia menghasilkan "ungu visual" yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan di dalam gelap.

Ia mempertingkatkan kualiti penglihatan seperti nyctalopia (rabun malam), rabun dekat, prebyopic, astigmatism, xerophthalmia (mata kering), kelesuan mata, glaukoma, katarak, floaters, eye bags, dan gegelung hitam di mata.

  • Meredakan Penyakit Kulit
Pengambilan yang konsisten akan melegakan masalah kulit seperti psoriasis, senile plaque, kulit kering, kulit gugur, jerawat dan akne.

Penggunaan luaran untuk merawat pustule, scabies, akne, ulser kulit.

  • Melindungi Epithelial
Ia memelihara lapisan luar kornea, rongga oral, usus, perut, paru-paru, bronkus, pundi kencing, ovari semasa disintegrasi tisu, merawat ulser saluran usus.

  • Melawan Kanser Dan Oksidasi
Pengambilan kerap beta kerotena mengukuhkan sistem imun, melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser.

Ini akan mengurangkan risiko kanser, terutamanya kanser paru-paru dan payudara.

Ia mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida.

  • Menghalang Infeksi/Jangkitan
Merangsang enzim membunuh kuman, menyekat, dan mempertingkatkan kondisi penyakit sistem respiratori paru-paru: batuk, hepatitis, asma, flu dan selsema.

  • Menggalakkan Perkembangan Normal Dan Sihat
Merangsang perkembangan kanak-kanak/remaja, menguatkan tulang, melindungi rambut, kulit, membran mukosa, gigi sihat, gusi dan sistem reproduksi.

Juga membantu penghasilan sperma yang sihat.

Mengapa CarotoMax?

Mengandungi fitokimia semulajadi yang penting untuk mata sihat, kulit dan membran mukosa.

  1. Alpha Carotene - Untuk penglihatan malam, mata sihat, menghalan degenerasi penglihatan.
  2. Beta Carotene - Memperbaiki luka dan mempercepatkan pemulihan luka. Meningkatkan sistem imun, mengurangkan risiko kanser usus, payudara dan prostat.
  3. Lycopene - Bersifat anti-oksidan, menghalang penuaan organ. Untuk serviks yang sihat, kitaran jantung dan sistem imun. Mengurangkan penyakit kelenjar prostat.
  4. Astaxanthin - Pigmen di dalam alga dan fitoplankton memberikan warna pink ikan salmon. Walaubagaimanapun, Shaklee menuai karotenoid astaxanthin dari mikro-alga laut, sumber yang poten dan tulen. Melindungi kerosakan oksidasi kolesterol LDL.
  5. Lutein - Menyekat katarak, AMD (age related macular disease), glaukoma.
  6. Zeaxanthin - melindungi mata, menuras cahaya gelombang biru pendek merbahaya. Mengurangkan risiko kanser payudara, ovari, endometrial dan serviks.


Mengapa Warna Kulit Kuning?

Warna kulit sebilangan kecil pengguna akan menjadi kuning selepas mengambil beta kerotena, tapi ini bukan penyakit jaundis.

CarotoMax adalah warna semulajadi botanik.

Apabila usus kecil mengubah beta kerotena menjadi vitamin A, ia merangsang sekresi hempedu berwarna kuning,serta detoksifikasi hati dan gallbladder dan mengalir bersama darah ke tapak tangan kita.

Proses detoksifikasi semulajadi dan anti-oksidasi biasanya akan berlalu dalam beberapa bulan dan akan menghilang secara perlahan-lahan menghasilkan kulit baru dan cantik.

Ya Allah, sukanya dengan warna warni buah-buahan dan sayur-sayuran. Cuma, nak dapatkan kesemua itu dalam keadaan segar, bebas bahan kimia bahaya amat sukar.

Yang mudahnya, rumusan ekstrak paling tulen, selamat dan berkesan memberikan fungsi-fungsi yang ada.

Jom kita ambil Carotomax untuk nikmati khasiat beta karotena.

Untuk konsultasi atau dapatkan produk, hubungi Kak Nas 0194706780.

Share this:

Tentang Nas Ibrahim

A mother of 7 energetic and lovely children.Working part time as a Shaklee Distributor.Support healthy consumptions and lifestyles.Contact me 0194706780 for Shaklee products.Provide Cash on Delivery for Kuala Kangsar, Padang Rengas, Sungai Siput, Ipoh dan Taiping areas.

0 comments:

Post a Comment