Energizing Soy Protein Shaklee

Hubungi Nas 0194706780. Konsultan Shaklee Anda.


Shaklee merupakan syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan protein berasaskan kacang soya. Hakikatnya, pengasingan protein yang pertama ini dicipta oleh Dr Shaklee pada awal 1970an.

Di mana, kini banyak ujian klinikal telah membuktikan bahawa Dr Shaklee telah lama mengetahui protein soya adalah faktopr utama dalam penjagaan kesihatan yang unggul.

Energizing Soy Protein ini diiktiraf seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protein yang tinggi yang pernah dihasilkan. Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi ‘non GMO’ (non Genetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada suhu yang rendah.

Tambahan pula, setiap 850g (satu tong) ESP ini dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.



Energizing Soy Protein Shaklee ini merupakan satu - satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia.

Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur.

Manakala, kandungan Indeks Glisemik yang rendah iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai untuk penghidap diabetis.


APAKAH INDEKS GLISEMIK?

Indeks Glisemik menempatkan kedudukan karbohidrat berdasarkan impaknya terhadap paras gula dalam darah.

Karbohidrat yang memecah dengan cepat mempunyai Indeks Glisemik (G.I) yang tertinggi manakala karbohidrat dengan G.I yang rendah pula memecahkan gula dengan perlahan-lahan sambil membebaskan glukosa ke dalam sistem badan anda.

Mengekalkan paras gula yang rendah dalam darah amatlah penting dalam pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan dalam jangkamasa panjang.

Sesetengah protein soya diproses dengan alkohol.


Cara pemprosesan ini bukan sahaja menghilangkan isoflavon yang bermanfaat, malah membentuk cross contamination dengan bahan-bahan kimia yang digunakan semasa pemprosesan.

ESP Shaklee dicuci dengan air untuk mengekalkan isoflavones genistein dan daidzein yang kritikal demi mengekalkan keseluruhan kebaikan soya.


MANFAAT UTAMA ENERGIZING SOYA PROTEIN (ESP) SHAKLEE

  • Awet Muda
Asid Amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, gland dan lain-lain. Pengambilan yg kerap adalah kunci kepada awet muda.

  • Baik untuk hormon
Kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yg kaya dgn isoflavones, fungsinya bersamaan dgn hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolestrol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung

  • Baik untuk prostat
Genistein yang terkandung dlm kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ianya juga sgt baik dlm pemulihan uterus, ovari, monopaus, dan pembesaran prostat.

  • Kulit remaja
Meransang pembentukan semula kulit dan otot. Mengurangkan kedutan, agen anti penuaan, mengembalikan radian kulit  dan kepejaan otot, percepat sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut. 

  • Pembekal tenaga
Membekal tenaga dgn segera da  n menungkatkan sistem imun, maka ia baik utk kekal bertenaga, mencegah migrain, imsomnia dan tekanan.

  • Membaiki Pigmentasi
Membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur. Membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua.

  • Membaiki memori
Meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan


Nas 0194706780

Hubungi Nas, untuk order dan konsultasi berkesan.



Share this:

Tentang Nas Ibrahim

A mother of 7 energetic and lovely children.Working part time as a Shaklee Distributor.Support healthy consumptions and lifestyles.Contact me 0194706780 for Shaklee products.Provide Cash on Delivery for Kuala Kangsar, Padang Rengas, Sungai Siput, Ipoh dan Taiping areas.

0 comments:

Post a Comment