Petua Diet Untuk Ibu Mengandung

Apabila puan mulai disahkan hamil, biasanya puan akan rasa sangat gembira dan lain-lain perasaan positif.
credit: The Local Society
Walau bagaimanapun, kehamilan juga penuh dengan turun naik emosi.  
Ada emosi yang tidak menggalakkan, tidak dijangka, dan tidak selalu positif: ibu hamil boleh mengalami kegelisahan, rasa kekurangan, ketakutan, keletihan, kesedihan, dan banyak lagi.
Anda perlu cipta identiti baru sebagai ibu dan ini sangat mencabar.
Begitu juga dengan diet atau pemakanan ibu mengandung. Pentingnya diet sihat untuk pertumbuhan dan perkembangan janin. Keperluan kalori ibu hamil semakin meningkat, lebih 300 kalori berbanding biasa.

Ikutilah petua ini untuk ibu hamil kekal sihat sepanjang tempoh kehamilan:
1. Minum air yang mencukupi
Ibu mengandung akan dapat tingkatkan kesihatan dan elak dari sembelit. Minumlah air kosong atau jus buah. Cecair penting untuk badan ibu hamil untuk mengangkut nutrisi dan oksigen melalui darah.
2. Elakkan minuman yang ada kafein
Pengambilan kafein boleh menyebabkan keguguran. Wanita hamil yang suka mengambil kafein juga melahirkan anak yang berat badannya rendah. Elakkan teh, kopi, soda dan coklat.
3. Banyakkan memakan buah dan sayuran
Buah dan sayuran merupakan antara makanan paling sihat. Setiap hari, puan perlu makan buah dan sayuran.  Selain vitamin dan mineral, makanan ini ada fiber yang dapat membantu penghadaman dan menghalang sembelit
Berapa banyak ambilan harian? 5 hidangan sayuran dan buah-buahan.
4. Ambil makanan kaya dengan kalsium
Kalsium sangat penting untuk pertumbuhan janin. Ambilan harian kalsium sepatutnya sehingga 1300 mg melalui empat hidangan makanan berkalsium. Susu, cheese dan yogurt mengandungi kalsium yang banyak.
5. Ambil makanan kaya iodin
Iodin juga sangat penting kepada wanita mengandung. Iodin ni untuk pertumbuhan otak janin. Iodin membantu meningkatkan kesihatan sistem saraf janin. Ambilan harian iodin perlu mencapai 250 mg. Sumber iodin ialah susu dan yogurt, makanan laut seperti ikan dan udang. Jika anda vege, ambillah kentang masak atau kacang 'navy'.
6. Ambil makanan yang kaya dengan Lemak Omega 3
Tahap kolestrol yang tinggi adalah biasa dihadapi ibu hamil. Lemak Omega 3 membantu mengawal kolestrol semasa mengandung. Sumber lemak Omega 3 ialah biji flax, minyak ikan, basil dan sebagainya.

pic. credit: pinterest.com


Kerapkali, ibu hamil dalam keadaan loya, muntah dan emosi tidak stabil. Fasa kehamilan akhir lagi memenatkan. Berat badan yang semakin bertambah dan tenaga yang semakin berkurangan menyukarkan puan yang hamil mendapatkan segala yang dihajati. 
Kekuatan dan masa untuk mendapatkan makanan-makanan di atas sangat terhad. Ibu hamil perlu banyak rehat dan emosi perlu tenang.
Sebab itulah, Set Lengkap Ibu Hamil sangat membantu puan. Tak perlu susah payah ke sana sini mencari semua keperluan untuk diet seimbang. Lagipun, banyak sayuran dan buahan disembur dengan recun serangga dan racun kulat.

Set Lengkap Ibu Hamil dirumus dari bahan-bahan semula jadi, bebas bahan kimia bahaya dan dijamin selamat. InshaAllah.
Puan dan bayi  dalam kandungan akan dapat khasiat dan nutrisi yang lengkap. Puan dapat beristirehat dan bekerja dalam keadaan yang sihat, bertenaga dan tenang.

Set Lengkap Ibu Hamil


RAMAI SUNGGUH IBU-IBU HAMIL MENGGUNAKAN SET HAMIL SHAKLEE. PERBEZAAN SANGAT KETARA !!!
Hubungi saya, Nas 0194706780 atau email 
NutrisiAlamiahTulen@gmail.com untuk mendapatkan produk atau nasihat penggunaan tentang
Set Lengkap Ibu Hamil.

Jika anda tinggal di kawasan Kuala Kangsar, pekan Sungai Siput, Salak, Kati dan Manong, perkhidmatan COD ( Bayar Waktu Terima ) disediakan.

Perkhidmatan POSLAJU disediakan bagi penghantaran seluruh negara. Terima kasih.


Nutrisi Alamiah Tulen, "Eat Good, Feel Good, Look Good"





Share this:

Tentang Nas Ibrahim

A mother of 7 energetic and lovely children.Working part time as a Shaklee Distributor.Support healthy consumptions and lifestyles.Contact me 0194706780 for Shaklee products.Provide Cash on Delivery for Kuala Kangsar, Padang Rengas, Sungai Siput, Ipoh dan Taiping areas.