Rahsia Tetap Glowing Walaupun Menopause

Apabila anda semakin berusia, anda tentu lebih yakin dan bijak. Tapi, apa pula dengan kulit anda? Terutama wanita yang dah menopause.

Apabila menopause, tahap hormon estrogen mempunyai IMPAK YANG SANGAT BESAR terhadap kulit.  Kurangnya estrogen membawa kepada badan kurus, dan kulit kendur dan berkedut pada usia menopause..


Sebab itulah wanita menopause tetap perlu kepada penjagaan kulit, terutama kulit muka. 


Menopause membuat kulit berubah. Oleh kerana badan kita berhenti dari membuat kolagen, puan kehilangan lemak di bawah kulit dan mulalah keanjalan kulit pun merosot.  Ditambah dengan kekeringan akibat perubahan hormon, kulit wanita menopause akan kendur, terutama di kawasan leher, rahang dan pipi.  Garis-garis halus dan kedutan juga mulai menjadi hiasan pada muka.


Apabila semakin berusia, pembersihan muka adalah langkah yang penting.  Kulit wanita menopause perlu kepada pelembab tambahan .  


Gunalah pembersih yang sesuai untuk kulit kering. HYDRATING CLEANSING LOTION ENFUSELLE adalah pilihan terbaik untuk mengatasi masalah ini.   Pilihan pembersih yang berkrim sangat digalakkan kerana ianya tidak menghilangkan kelembapan kulit. Losyen pencuci berkrim Enfuselle ini bertindak menanggalkan kotoran, bahan pencemaran dan solekan tanpa menjejaskan lapisan minyak semuljadi.  

Elakkan mandi air suam dan pakailah pelembap HYDRATING MOISTURIZER ENFUSELLE semasa kulit masih lembap selepas mandi. Ianya diperkaya dengan krim emolien bebas minyak dan tidak melekit untuk kesan cepat. 

Sebaik-baiknya, selepas membersih muka, puan memakai HYDRATING TONER ENFUSELLE yang mengandungi minyak semulajadi untuk lebih melindungi dan melembapkan wajah.

Kedutan kulit pula mungkin kesan daripada pendedahan kepada cahaya mata hari sewaktu dalam usia antara 20an hingga 40an.  Walau bagaimanapun, lebih-lebih lagi dalam keadaan menopause, puan lebih lagi perlukan perlindungan dari sinar matahari yang bahaya kerana kulit wanita menopause juga kurang perlindungan semula jadi.  Pakailah pelindung yang ada SPF 30 dan ke atas setiap hari.


[Petua terbaik: Vitamin E, iaitu vitamin antioksida, jika disapu, didapati melindungi kulit, dan menunjukkan kurang kerosakan kulit apabila terdedah kepada matahari. Pastikan puan mendapat Vitamin E Complex Shaklee kerana bentuk semulajadinya, alpha-tocopherol dan tocotrienol, amat berkesan mengurangkan kulit kasar, garisan halus dan kedutan pada wajah].

Tompok penuaan di muka, tangan, dan dada adalah lebih lebih jelas apabila menopause. Atasinya dengan pemakaian pelindung kulit dan pudarkan jeragat dengan produk pencerah yang mengelupas sel-sel mati dengan lembut dan semula jadi.



{Set Enfueselle}


Kolagen dapat memberi wanita menopause kulit yang montok muda dan tegang. Bila menopause, tahap estrogen yang merosot diikuti juga dengan tahap kolagen yang menurun.  Makan makanan yang kaya dengan antioksida dapat menegangkan dan menguatkan kulit dari dalam terpancar ke luar. Makanlah pelbagai buah-buahan dan sayur-sayuran yang berwarna-warni.


Menghadapi masalah untuk memakan pelbagai sayur dan buah dalam kuantiti yang cukup untuk mendapatkan antioksida? Jika begitu, puan akan kekurangan antioksida dan kolagen, seterusnya masalah kulit dan kesihatan lain mungkin mengganggu kehidupan.


VIVIX Shaklee merupakan minuman yang mengandungi antioksida yang PALING TINGGI berbanding suplemen lain sehinggakan Vivix digelar produk ajaib dan menjadi PERMINTAAN ramai, terutama wanita menghampiri atau sedang menopause.




Rahsia Vivix? 

Untuk tetap glowing, puan juga perlu mengambil SOYA.  Jangan terpedaya dengan berita yang mengatakan soya tidak elok untuk kesihatan. Sebenarnya, masalah utama yang berkait dengan soya, hatta makanan lain pun, yang tidak elok jika ianya adalah soya GMO ( kacang soya yang diubahsuai secara genetik yang telah mempunyai DNA diperkenalkan ke dalamnya dengan menggunakan teknik kejuruteraan genetik ).


[ Jika anda digembar-gemburkan bahawa soya tidak baik untuk kesihatan, soya adalah propaganda Yahudi,  saya nasihatkan anda membuat sedikit kajian tentang tuduhan ini.  Ianaya betul bagi soya yang melalui GMO, tetapi TIDAK bagi soya yang digunakan syarikat Shaklee dalam penghasilan produk berkualiti dan selamat iaitu ESP Soy Protein Isolate Powder ].

Minuman soya Shaklee menggunakan kacang soya segar, semulajadi tanpa campuran bahan kimia atau tanpa melalui proses GMO. 

ESP Soy Protein Isolate Powder adalah sumber protein biologi lengkap berasaskan tumbuhan yang rendah lemak, bebas kolesterol, dan lengkap dengan 9 asid amino penting. Mengekalkan tenaga wanita menopause sepanjang masa.



Tumbuhan berasaskan protin berkualiti tinggi ini kaya dengan 14 gram protin soya yang menyihatkan hati, dan 500 mg kalsium untuk satu hidangan. Ianya membantu mengekalkan otot, membaiki tisu, dan berfungsi dengan enzim dan hormon.

Secara umumnya, soya kaya dengan isoflavon, sebatian berasaskan tumbuhan yang seolah-olah bertindak seperti estrogen di dalam badan. Isoflavon boleh membantu meningkatkan perubahan yang berkaitan dengan usia seperti penipisan kulit. Pakar percaya kira-kira 50 mg isoflavon - itu seperti dua gelas 8-auns susu soya  sehari, yang boleh membantu wanita menopause.


Tekanan boleh menjadikan kulit wanita menopause lebih kering dan lebih sensitif. Ia juga boleh menyebabkan keadaan seperti psoriasis. Dan jika puan tertekan, puan mungkin lupa rutin penjagaan kulit puan. Cuba tingkatkan solat dan zikir, juga yoga, meditasi, dan lain-lain teknik pengurangan tekanan untuk membantu puan berehat.


Latihan atau senaman dapat membantu kulit dalam dua cara. Pertama, ia melegakan tekanan. Senaman juga meningkatkan peredaran darah. Oksigen dan aliran tambahan darah boleh membantu kulit puan kelihatan lebih cerah dan sihat.



Mendapat tidur yang cukup membantu kulit wanita menopause kelihatan segar. Tidur boleh membantu mencegah lingkaran hitam di bawah mata , dan ia juga memberi peluang seluruh badan wanita menopause untuk berehat.

Kurang tidur boleh menukar tahap hormon puan dan metabolisme. Pastikan puan mendapat tidur cukup 8-9 jam setiap malam.




Dapatkan Set Enfuselle, atau Vivix, atau ESP dengan menghubungi saya, Nas 0194706780 atau email NutrisiAlamiahTulen@gmail.com untuk mendapatkan produk atau maklumat lanjut.

Jika anda tinggal di kawasan Kuala Kangsar, pekan Sungai Siput, Salak, Kati dan Manong, perkhidmatan COD ( Bayar Waktu Terima ) disediakan.

Perkhidmatan POSLAJU disediakan bagi penghantaran seluruh negara. Terima kasih.








Disclaimer: 

Maklumat yang diberikan di dalam ini tidak boleh digunakan semasa apa-apa kecemasan perubatan atau untuk diagnosis atau rawatan apa-apa keadaan perubatan. Seorang profesional perubatan yang berlesen perlu dirujuk untuk diagnosis dan rawatan apa-apa dan semua syarat perubatan.



Share this:

Tentang Nas Ibrahim

A mother of 7 energetic and lovely children.Working part time as a Shaklee Distributor.Support healthy consumptions and lifestyles.Contact me 0194706780 for Shaklee products.Provide Cash on Delivery for Kuala Kangsar, Padang Rengas, Sungai Siput, Ipoh dan Taiping areas.

1 comments:

  1. Kalau saya monopause memang saya akan beli. Untuk saya, saya sedang ambil Vivix untuk penjagaan kesihatan.

    ReplyDelete