Tips Membeli Kolagen: Jangan Tertipu

Kita dah tau kolagen ni sangat penting.

Sahabat-sahabat tau tak kolagen ni ada dikelaskan kepada dua kategori berdasarkan sumber:

1. Kolagen sumber binatang - ayam, lembu, babi. Yang paling banyak dari kulit babi.
2. Kolagen sumber ikan.

Mari kita bandingkan dua jenis ini.

Kolagen sumber binatang:

i. Penyerapan lemah dalam usus.

Menurut kajian, kolagen haiwan adalah satu per tujuh rendah daripada kolagen ikan apabila dipecahkan mengikut berat molekul.

Kolagen hanya diserap selepas ia dipecahkan kepada peptida oleh enzim pencernaan. Keupayaan memecahkan kolagen adalah sama dengan menyerap kolagen. Oleh itu, kolagen ikan adalah tujuh kali lebih mampu memecahkan kolagen untuk diserap daripada kolagen daripada kulit babi.
Adalah diketahui umum bahawa daging babi adalah lebih sukar untuk dicerna daripada ikan. Collagen berfungsi dengan cara yang sama.

Memang Orang Islam tak akan ambil kolagen berasaskan kulit babi. Cuma, berhati-hati ketika membeli agar tidak "terbeli".

ii. Kolagen sumber ikan.

    Ada dua kategori kolagen sumber ikan:

   a. Kolagen dari kulit ikan semula jadi
   b. Kolagen sisik ikan diternak


Kolagen yang diekstrak daripada ikan adalah bentuk yang PALING TULEN dan kolagen PALING SELAMAT. Sel-sel badan dengan mudah menyerap kolagen marin yang diperolehi dan menggunakannya untuk mengekalkan kulit yang tegang dan bebas kedut.

Walaupun mendapatkan kolagen dari sumber laut adalah lebih mahal, ia menghasilkan banyak kolagen yang lebih tulen, terutamanya berbanding dengan lembu yang lebih murah dan kolagen babi diperoleh daripada hasil sampingan penyembelihan.

Paling terrrbaik, kolagen diekstrak daripada ikan air sejuk mempunyai sehingga 1.5 kali lebih bioavailabiliti daripada lembu atau babi.




Hubungi Nas ye untuk dapatkan Collagen Powder dan konsultasi PERCUMA. Terims kasih.

Tel: 0194706780


Pautan berkaitan:

Penting Ke Kolagen Ni?

Share this:

Tentang Nas Ibrahim

A mother of 7 energetic and lovely children.Working part time as a Shaklee Distributor.Support healthy consumptions and lifestyles.Contact me 0194706780 for Shaklee products.Provide Cash on Delivery for Kuala Kangsar, Padang Rengas, Sungai Siput, Ipoh dan Taiping areas.

2 comments:

  1. Collagen ni mmg sgt2 best. Sbb kualiti sangat bagus. Ziela pun amal minum collagen brand ni. Memang terbaik.

    ReplyDelete
  2. Collagen ni mmg sgt2 best. Sbb kualiti sangat bagus. Ziela pun amal minum collagen brand ni. Memang terbaik.

    ReplyDelete