Beribu Kebaikan Dalam satu Botol Vivix

Kebaikan Vivix tak terkira

Antara manfaat Vivix
Tak percayalah! Vivix ada beribu kebaikan?
Sikit je senarai kat atas. Nak sembang pun biarlah logik.

Ini Kak Nas nak bagitau. Ikhlas. Dari hati katakan. Kita santai-santai sembang ye. Kak Nas pun berani sembang ni sebab Kak Nas pengguna dan pencinta Vivix dah sekarang.

Kenapa Kak Nas kata ada beribu kebaikan? Kak Nas ambik satu je manfaat utama kat atas tu. Yang pertama, merangsang penuaan yang sihat. Vivix ni, dengan izinNya, bersifat anti aging. Dengan pengambilan Vivix yang konsisten, kita seolah-olah dibawa ke belakang 25 tahun lebih muda.

Umur kita samalah dik. Kalu 48 tahun, tetap begitulah. Allah anugerahkan kita dalaman 25 tahun lebih muda.  Banyak sangat bukti individu yang dah makan Vivix. Umur sekian sekian, body age 5 tahun, 10 tahun, 20 tahun lebih muda.  Itu namanya usia dalaman. Usia organ-organ dalaman seolah-olah fungsi dan keupayaannya seperti usia muda-muda dulu.

Umur badan ( body age ) adalah ukuran berapa umur secara biologi berdasarkan tahap kesihatan dan kecergasan berbanding dengan apa yang tertulis dalam sijil kelahiran.
Sebagai contoh, seseorang yang berumur tiga puluh lima tahun mungkin mempunyai umur badan yang sepuluh tahun lebih tua. Mengetahui fakta boleh menjadi motivasi yang kuat untuk menggalakkan kita untuk meningkatkan tahap kesihatan dan kecergasan.

Berapa banyak sistem organ kita manusia? Teka sikit. hahaha. Pandai.

Manusia ada 12 sistem organ.

Berapa organ kita ada?  Antara senarai organ:
(Kak Nas copy paste je ni)

Nak alih ke Bahasa Melayu takut mengubah makna sebab rasanya lebih faham dalam terma Bahasa Inggeris jika melibatkan ilmu-ilmu saintifik .( Maaf, bukan penderhaka bangsa dan Bahasa Melayu ye :)
"
• adrenal glands 
• anus 
• appendix 
• bladder 
• bones 
• brain 
• bronchi 
• ears 
• esophagus 
• eyes 
• gall bladder 
• genitals 
• heart 
• hypothalamus 
• kidneys 
• larynx (voice box) 
• liver 
• lungs 
• large intestine 
• lymph nodes 
• mouth 
• nose 
• pancreas 
• parathyroid glands 
• pituitary gland 
• rectum 
• salivary glands 
• skin (the largest) 
• skeletal muscles 
• small intestine 
• spinal cord 
• spleen 
• stomach 
• thymus gland 
• thyroid 
• trachea 
• ureters 
• urethra "

Berapa banyak pulak bahagian-bahagian badan kita? 


The Terminologica Anatomica menyenaraikan lebih 7,500 bahagian yang dinamakan dalam badan manusia. Tapi sebenarnya, organ dan anggota badan masih belum ada pendapat sepakat dari segi tafsiran dan jumlah.


ORGAN MANUSIA
credit: www.pinterest.com
Cukup dengan bilangan anggota badan dan organ sahaja, Vivix bertindak terhadap kesemuanya dan akhirnya anda yang meminum Vivix menikmati beribu kebaikan. 

Belum lagi diambilkira kesan Vivix terhadap sel-sel manusia.  Vivix ni melindungi dan membaiki selular DNA. Setiap hari sel kita diserang hampir sejuta serangan yang merosakkan DNA.  Jadi, fungsi sel terganggu dan ada yang rosak, dan ada yang mati. Pangkalan data genetik rosak. Kerosakan itulah yang menyebabkan kita tua sebelum tua, diselubungi pelbagai masalah kesihatan dan penyakit.

Ohh.. itu yang Kak Nas kata serangan. Bertubi-tubi merosakkan sel-sel kita. Dah fahamkan?

Berapa banyak pulak sel-sel dalam badan kita? Jangan terkejut, dianggarkan  37.2 trillion sel dalam badan manusia. Wahh.. banyaknya. Subhanallah. Allahuakbar. Sungguh Aqung kuasaMu ya Allah.
Itu anggarn je sebab para saintis menggunakan pelbagi kaedah nak kira sel ni.

"So if you pick volume or weight, you get drastically different numbers. Making matters worse, our bodies are not packed with cells in a uniform way, like a jar full of jellybeans. Cells come in different sizes, and they grow in different densities. Look at a beaker of blood, for example, and you’ll find that the red blood cells are packed tight. If you used their density to estimate the cells in a human body, you’d come to a staggering 724 trillion cells. Skin cells, on the other hand, are so sparse that they’d give you a paltry estimate of 35 billion cells",
http://www.smithsonianmag.com/smart-news/there-are-372-trillion-cells-in-your-body-4941473/?no-ist.

Pemulihan trillion sel, puluhan organ dalam 12 sistem organ dan ribuan anggota badan selepas mengambil Vivix ( kadar pemulihan bergantung kepada individu), amatlah tidak ternilai.

Itulah satu contoh Kak Nas kata ribuan kebaikan Vivix, sejenis minuman hasil Shaklee, dari Anugerah alam ciptaan Allah, yamg memberi impak yang besar kepada Kak Nas, rakan-rakan dan ribuan insan lain. Anda bila lagi?

Dengan bilangan sel, organ dan anggota badan yang kita tak terhitung, dibandingkan dengan harga Vivix yang sedemikian, masih sanggupkah kita berkira untuk dapatkan beribu kebaikan? Masih kita kata mahal berbanding organ dan sel-sel kita? Nak cipta satu sel pun kita tak mampu? Dah ada peluang kita pulihkan sel, pulihkan sakit diri, ibu bapa, kenapa masih berkira?  Kaji diri kita, anugerah yang tidak ternilai, bantulah diri kita. 

Alahai, emo dan berfalsafah pulak. Tadi kata nak santai. Ok. Ok

Kesihatan yang optimum membolehkan kita menjalani kehidupan dan ibadah dengan lebih bersemangat dan yakin.

InshaAllah.



Hubungi Kak Nas 0194706780 untuk konsultasi dan dapatkan Vivix atau email 
NutrisiAlamiahTulen@gmail.com untuk mendapatkan produk atau maklumat lanjut.

Jika anda tinggal di kawasan Kuala Kangsar, pekan Sungai Siput, Salak, Kati, Manong, Padang Rengas, perkhidmatan COD ( Bayar Waktu Terima ) disediakan.

Perkhidmatan POSLAJU disediakan bagi penghantaran seluruh negara. Terima kasih.


Nutrisi Alamiah Tulen, 
"Eat Good, Feel Good, Look Good"



Disclaimer: 

Maklumat yang diberikan di dalam ini tidak boleh digunakan semasa apa-apa kecemasan perubatan atau untuk diagnosis atau rawatan apa-apa keadaan perubatan. Seorang profesional perubatan yang berlesen perlu dirujuk untuk diagnosis dan rawatan apa-apa dan semua syarat perubatan.




Rujukan:

http://www.smithsonianmag.com/smart-news/there-are-372-trillion-cells-in-your-body-4941473/#QjY0BGSb4FbaIxZJ.99
https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20081204110837AAFBxmX)

http://equinoxhealthclinic.ca/blog/how-many-organs-do-we-have.



Share this:

Tentang Nas Ibrahim

A mother of 7 energetic and lovely children.Working part time as a Shaklee Distributor.Support healthy consumptions and lifestyles.Contact me 0194706780 for Shaklee products.Provide Cash on Delivery for Kuala Kangsar, Padang Rengas, Sungai Siput, Ipoh dan Taiping areas.