Cara Atasi Pori Terbuka Besar Pada Muka Anda

Kulit muka yang pori-pori terbuka buatkan kulit nampak tidak kemas, bermasalah dan kulit kelihatan berlubang serta tidak rata.

Jika pakai mekap pun, mekap tak lekat elok. Mungkin lagi nampak comot sebab pori-pori yang terbuka besar mudah kelihatan.

Untuk terus dapat konsultasi, hubungi Kak Nas 0194706780

Credit pic: http://www.alrustom-laser.com/treatment-of-open-pores/
Anda ada pori-pori terbuka besar ke? Tentu dah cuba macam-macam produk penjagaan muka, tapi kecewa. Kan?

Pori-pori kulit muka anda terbuka disebabkan oleh beberapa faktor:
Keturunan, penuaan, kerosakan akibat sinar matahari, 'blackheads', lebihan minyak dan kotoran tersumbat dalam liang pori.

Pastikan anda segera atasi masalah liang pori terbuka besar. Kalau anda tak atasi, mekap yang anda pakai, kotoran dari persekitaran akan bertumpu dan berkumpul di dalam liang pori anda. Akan timbul lagi masalah lain pula, terutama jerawat dan 'blackheads'.

Memang betul. Anda tidak boleh menutup liang pori tetapi saiz liang pori boleh anda kecilkan.

Cara atasi pori-pori terbuka besar secara luaran ialah dengan mengamalkan penjagaan kulit wajah dengan set penjagaan kulit muka yang paling selamat, bebas bahan-bahan kimia bahaya, serta dibuktikan secara kajian klinikal berkesan.

Awas ye. Jangan sekali-kali ambil jalan mudah dengan menggunakan produk yang jenis 'timbang kilo '( tukar jenama dan pembungkusan tetapi dari kilang yang sama) kerana produk begini banyak bahan kimia bahaya.

Bahan-bahan kimia bahaya adalah toksin, kotoran yang bukannya sesuai untuk merawat kulit anda. Jika nak rawat, kena bagi kulit skincare yang bebas bahan-bahan bahaya, yang selamat, kaya dengan nutrisi yang kulit anda perlukan.

Ok, kembali kepada cara atasi pori-pori terbuka besar ialah :
1. Mencuci muka dengan pencuci muka

2. Memakai toner. Selain untuk cucian berganda, toner bantu tutup liang pori yang terbuka semasa proses pencucian.
3. Sapulah serum
4. Sapu Radiance C+E, serta krim malam untuk kulit dirawat.

Kak Nas nak ingatkan, jangan sekali- kali rawat muka dengan skincare yang ada bahan-bahan kimia bahaya kepada kulit.  Merkuri, hidrokuinon, treatinon amat berleluasa digunakan oleh pengeluar sebab pengguna-pengguna tak sabar-sabar nak kulit licin putih, kemerahan dan flawless.

Skincare yang Kak Nas cadangkan ini memang berfungsi merawat kulit sebab ianya kaya dengan vitamin-vitamin dan nutrisi. Tiada 1500 bahan kimia bahaya.

Nak rawat kulit, mestilah dari bahan-bahan suci dan bantu kesihatan kulit.

Hubungi Kak Nas 0194706780 untuk maklumat lanjut dalam merawat liang pori terbuka besar.

Share this:

Tentang Nas Ibrahim

A mother of 7 energetic and lovely children.Working part time as a Shaklee Distributor.Support healthy consumptions and lifestyles.Contact me 0194706780 for Shaklee products.Provide Cash on Delivery for Kuala Kangsar, Padang Rengas, Sungai Siput, Ipoh dan Taiping areas.

0 comments:

Post a Comment