Nak Buat Takut. Tak Buat Langsung Menyesal. Mana lagi Parah?

Dalam dilemma?

Tidak tahu nak buat keputusan? Nak teruskan, atau tidak?

Anda pernah alami tak perkara sebegini?

Jauh di sudut hati, anda nak buat perubahan dalam hidup, tetapi semacam ada sesuatu yang menghalang.

Anda nak sambung belajar, tetapi ibu bapa ada masalah kewangan. Anda nampak peluang-peluang jika sambung belajar, tetapi anda terpaksa berkorban.

Sedangkan pilihan dan jalan penyelesaian tu ada. Perkara sebegini melibatkan keadaan kehidupan anda untuk jangka masa panjang.

Begitu juga dengan pencarian pendapatan.
Anda nak buat bisnes? Dah sematkan dalam sanubari, "Aku Nak Bisnes. Aku Nak Bantu Keluarga, Aku Nak Itu, aku Nak Ini".

Walaubagaimanapun, banyak sangat tetapi nya pulak.

... tetapi aku tak pandai
... tetapi aku takut
... tetapi apa orang lain kata
... tetapi aku malu
... tetapi aku bla bla bla

Takut orang kata, takut nak mula, takut gagal, takut tak ada orang nak beli, takut...takut...

Betul kan? Permainan emosi dan minda menarik anda ke tahap tak buat apa-apa.

Ketakutan buatkan anda "selesa dalam zon" sedangkan hakikatnya keperitan dirasai. Perit dengan tuntutan ekonomi dan tuntutan hati yang sebenarnya nak berubah.

SEBENARNYA, UNTUK TAK CUBA LANGSUNG, TAK BUAT LANGSUNG...ITU ADALAH KEGAGALAN TERUS jika anda anda hasrat untuk buat bisnes.

Anda memyerah kalah sebelum mencuba.n
Berapa peratus kebarangkalian gagal setelah mencuba?

Kenapa fikir gagal dulu sebelum mencuba. Kemungkinan berjaya sangat tinggi jika anda ada 3 siri utama ini:
i. Keinginan serius
ii. Mudah diajar, patuh dan laksana, serta sentiasa ingin belajar
iii. Proaktif

Dan, jika anda pilih bisnes yang menepati ciri-ciri yang disebutkan semalam, iaitu Modal dapat dipenuhi semua golongan, produk tinggi permintaan sepanjang masa, mentor bisnes terlatih sentiasa membimbing, keuntungan berpanjangan.

Apa lagi tunggu? Keinginan, hasrat dah ada. Orang kata, redah saja.

Asalkan jalan dan cara pelaksanaan tidak melanggar hukum Allah serta undang-undang negara.

Buang takut yang menarik diri dari berusaha.

Jangan memyesal kemudian hari tanpa mencuba. Penyesalan sebegitu lagi perit dan parah.

Semoga bermanfaat.

#bisnesalafbaru
#dFinittTeam
#networkbusiness
#EmpowerMore

Share this:

Tentang Nas Ibrahim

A mother of 7 energetic and lovely children.Working part time as a Shaklee Distributor.Support healthy consumptions and lifestyles.Contact me 0194706780 for Shaklee products.Provide Cash on Delivery for Kuala Kangsar, Padang Rengas, Sungai Siput, Ipoh dan Taiping areas.

0 comments:

Post a Comment