Bekalan Kalsium Terbaik Dari Ostematrix

KENAPA KITA PERLUKAN KALSIUM?
.

Kalsium bukan untuk tulang saja tau. Banyak lagi kepentingan kalsium, antaranya,

(1) Untuk pergerakan otot

Otot kita mengecut dan relaks, dan dikawal oleh paras kalsium dalam sel oto kita. Bila kekurangan atau terlebih kalsium, ia boleh mengakibatkan masalah otot seperti kejang dan rasa macam dicucuk.

(2) Untuk pembekuan darah

Semasa kita luka, kalsium bergabung dengan Vitamin K untuk membentuk sejenis protin dinamakan fibrinogen. Platlet darah bertindakbalas dgn fibrinogen membentuk jaringan halus dinamakan fibrin. Jaringan fibrin akan mengeras pada bahagian luka bagi menghentikan darah mengalir dari luka.

(3) Untuk mengimbangkan air dalam badan

Kalsium adalah elektrolit utama dalam badan kita seperti natrium, kalium, klorin, fosfat dan magnesium. Keseimbangan elektrolit penting untuk peredaran darah dan bendalir dalam badan.

Kalau kita tak cukup kalsium untuk fungsi di atas, badan akan ambil kalsium daripada tulang. Dari situ terjadilah macam2 masalah tulang terutama osteoporosis.

Taknak kena tulang reput kan? Jom dapatkan kalsium anda hari ni.

Share this:

Tentang Nas Ibrahim

A mother of 7 energetic and lovely children.Working part time as a Shaklee Distributor.Support healthy consumptions and lifestyles.Contact me 0194706780 for Shaklee products.Provide Cash on Delivery for Kuala Kangsar, Padang Rengas, Sungai Siput, Ipoh dan Taiping areas.

0 comments:

Post a Comment