Cara Atasi Jerawat Orang Dewasa Dengan Kaedah Semula jadi Yang Berkesan

Jerawat Dalam Kalangan Orang Dewasa Boleh Diatasi Dengan Kaedah Yang Berkesan.

Hubungi NAS 0194706780 untuk konsultasi berkesan.

Dah tua-tua, muka naik jerawat lagi. 

Huh...malu bukan kepalang. Bukan setakat malu, stress tau. Sejak alam remaja, hingga dah nak masuk warga emas, jerawat masih galak tumbuh kat muka.

Adakah anda termasuk dalam golongan ini? Soal jerawat dah kalih. Muka jarang bebas jerawat. Ada lah beberapa minggu. Tup tup...tengah syok jerawat macam nak habis, naik juga jerawat.

Pelagai cara dah buat. Orang kata itu buat. Kata ini, buat.

Hmm..tak payah cerita bab duit lagi. Kalau dijumlahkan, beribu....

Kebanyakan orang, masa muda je ada jerawat. Apabila dah dewasa, jerawat semakin surut. Tapi, rezeki la.. jerawat masih menjadi masalah kepada sesetengah orang hingga dewasa.

Kena kaji dulu apakah yang menyebabkan jerawat tumbuh kat muka orang-orang dewasa.

Punca-punca Jerawat Orang Dewasa


a. Tekanan atau stress

Semakin tua, semakin banyak tanggungjawab. Kadang-kadang masalah dibawa-bawa dalam kehidupan.


b. Perubahan tahap hormon


Wanita, terutamanya, mengalami perubahan hormon yang ketara. Turun naik hormon setiap hari berlaku. Kesannya kepada kulit muka.


Lebih-lebih lagi jika menopause. Lagi susah nak kawal emosi. 


c. Amalan Pengambilan Pil Perancang


Jika sebelum ni kerap ambil pil perancang, maka jika berhenti pun tetap ada effects pada kulit muka.

d. Pengambilan ubat-ubatan Lain

Ubat anti sawan, corticosteroid boleh menyebabkan jerawat.

e. Penggunaan produk kulit muka yang beracun atau ada bahan kimia bahaya.

Sudah terang lagi bersuluh, sesiapa yang memakai skincare ada merkuri, atau ada hidrokuinon, atau lain-lain bahan kimia bahaya, selepas beberapa ketika, kulit muka samada naik jerawat, akan naik jeragat.

Jadi, kalau dah kenalpasti punca-punca, maka amat senang sebenarnya untuk atasi jerawat anda yang dah terlalu ewasa ini.

Tips Asas Penjagaan Muka Kulit Dewasa Yang Ada Jerawat Dengan Berkesan 


1.  Melalui Penggunaan Skincare.

Sebab muka ni kena cuci setiap hari,  maka panduan ini perlu diikuti:


Basuh muka dua kali sehari, jangan terlebih2 sebab boleh hilangkan moist kulit.


Set penjagaan muka Nutriwhite dapat kembalikan sinar dan kelembutan pada wajah anda. Bahan-bahan semula jadi membantu anda atasi masalah jerawat dewasa.

2. Ambil vitamin-vitamin bagi merawat masalah dalaman. 

Untuk hormon tak stabil akibat peningkatan usia, akibat pengambilan ubat-ubatan yang pelbagai, GLA Comolex perlu untuk anda. Hormon anda akan menjadi stabil dan dapat berfungsi normal. Hormon stabil, jerawat anda dapat diatasi.

Selain itu, anda juga perlukan alfalfa. Alfalfa, pendetoks toksin semula jadi dapat bantu anda buang toksin pada muka dan seluruh badan. Toksin dah lama berkumpul dalam badan akibat pemakanan, pemakaian produk-produk sebarangan, dan persekitaran.

Apabila badan anda bebas toksin, kulit jadi lebih sihat, jerawat dewasa akan hilang.

Kawan-kawan anda mungkin nanti akan tertanya-tanya rahsia anda.

Selain itu, tentunya anda nak bagi kulit muka lebih sihat dan cerah, parut2 jerawat surut cepat, dan lubang-lubang pada muka akibat bahana jerawat semakin mengecil.

SR Vitamin C Plus, Carotomax dan Energyzing Soy Protin pastinya membuat anda tersenyum lebar. Nanti hari-hari anda ralit menatap wajah anda yang berubah.

Paling superb, pastinya anda terkejut dengan minuman anti penuaan ini. Sel-sel anda yang rosak akibat lamanya terdedah kepada radikal-radikal bebas akan dipulihkan. Sel-sel kulit muka berjerawat diganti dengan sel-sel baru, normal, dan sihat.

Jerawat akan bebas dari hidup anda. Barulah anda sempat merasa kehidupan sebagai orang dewasa yang selayaknya bebas jerawat.

Dapatkan kesemua set skincare dan vitamin-vitamin bebas jerawat dengan menghubungi Kak Nas untuk konsultasi cara berkesan, dan juga untuk penjimatan yang menguntungkan wang ringgit anda.

Nas 
0194706780
FB: Nas Ibrahim








Share this:

Tentang Nas Ibrahim

A mother of 7 energetic and lovely children.Working part time as a Shaklee Distributor.Support healthy consumptions and lifestyles.Contact me 0194706780 for Shaklee products.Provide Cash on Delivery for Kuala Kangsar, Padang Rengas, Sungai Siput, Ipoh dan Taiping areas.

0 comments: